۱۳۹۴ خرداد ۲۰, چهارشنبه

احکام و آیین شرع اسلام،11


احکام و آیین شرع اسلام، قوانینی بدوی و بجا مانده از دوران بربریت در قرن حاضر
4- طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات در بحث مجموعه آیات الهی الله در باب احکام و شرع آیین اسلام.
جمع کل: 30 سوره و 167 آیه،
1- آیات وصیت قبل از مرگ
2- ایات صدقه و انفاق
3- آیات برای اجبار وعدم اجبار دین
5-1-4 آیات الهی قرآن در باب وصیت قبل از مرگ و نوشته وسند برای معامله:
بقره(180- 181- 182- 282- 283) مائده(106- 107- 108) =2 سوره و 8 آیه.
- بقره(180) زمان مرگ اگر دارای متاع دنیاست وصیت کند برای پدر و مادر و خویشان به چیزی شایسته عدل.
البته خود ایشان (پیامبر اسلام ) در موقع مرگ و با توجه به بستری بودن چند روزه ی در منزل- این آیه را رعایت ننمود!
- بقره(282) چون به قرض و نسیه معامله کنید تا زمانی معین- سند و نوشته در میان باشد و دو تن از مردان گواه آرید واگر دو مرد نیابید یک تن مرد و دو زن.
این آیه شهادت نصفه زن را سبب شده است- با توجه به اینکه متن آیه ترجمه شده به فارسی اعلام میدارد اگر دو مرد نیابید یک تن مرد و دو زن را شاهد بگیرید!
این شهادت نصفه زن البته فقط در باره قرض و نسیه و معاملات است. در خصوص جرائم کیفری و جنائی مثل قتل و امثالهم شهادت زن و یا زنان شاهد از جرم بدون وجود مرد بی ارزش میگردد. بدین صورت که اگر در یک موسسه که فقط زنان شاغل بکار هستند و یا خوابگاه دانشجوئی دختران اتفاقی بیفتد که نیاز به شهادت باشد بعلت نبود مرد وجود چندین زن و دختر بدون مرد فاقد ارزش فقهی شهادت میگردد و سارق و یا جانی را حاکم شرع نمی تواند شرعاٌ محکوم نماید!!!
- مائده(106- 107- 108) هر سه آیه از دو شاهد عادل گرفتن برای وصیت صحبت می کند. احتمالا همان قانون فوق در بقره(282) و ارزش نصفه شهادت زن هم در مفاد این آیه بوسیله فقها منظور میگردد.
6-1-4 آیات الهی صدقه و انفاق و قرض الحسنه و کفاره قسم:
بقره(195) مائده(89) توبه(60) روم(38) الحدید(18) تغابن(17)=6 سوره و 6 آیه.
- بقره(195) از مال خود در راه خدا انفاق کنید(لیکن نه به حد اسراف) و خود را به مهلکه و خطر در نیفکنید.
بند اول آیه آشکارا در مورد موضوع صدقه بحث می نمائید. بند دوم در مورد رعایت حفظ جان می باشد. همان بحث معروف که به جریان کربلا در سال 61 قمری مربوط میگردد که به استناد این آیه حسین نمی بایست جنگ و نزاعی را انجام بدهد که داد!
7-1-4 آیاتی در خصوص اجبار دین و عدم اجبار دین:
بقره(256) آل عمران(19- 85) مائده(3) = 3 سوره و 4 آیه.
- بقره(256) لااکراه فی دین. در دین اجباری نیست.
علیرغم اینکه می گویند این آیه مربوط به سالهای آخر عمر محمد است ولی چون در مرور آیات دیگر این بحث- ما لفظ بسیار متفاوتی را شاهد هستیم.
- آل عمران(19) همانا دین پسندیده نزد خدا اسلام است.
- آل عمران(85) هرکس غیر از اسلام دینی اختیار کند هرگز از وی پذیرفته نیست و او در آخرت از زیانکاران است.
- مائده(3) (آیه حج الوداع) امروز دین شما را که اسلام است برایتان برگزیدم.
همینطور که می بینید همان بقره(256) لااکراه فی دین- به وسیله 3 آیه دیگردر خصوص اجبار دین- پوشش داده میشود و عملا در سیر تاریخ 1500 ساله اسلامی شهادت تاریخ این است که تمام کشورگشایها و تعرض به نام جهاد و غارتگری بنام غنائم گیری با بقره(256) نه تنها سنخیتی نداشته بلکه کاملا در تضاد هم بوده است.
به جز این آیات فوق ما در "بحث خود خدا بینی و رد پای اندیشه های بشری در شکل دهی به خالق خویشتن بند 11 و عدم تساهل و مسامحه الله با دگر اندیشان به تعداد 5 سوره و 13 آیه" آیاتی در توصیه و دعوت اهل کتاب به اسلام داریم.

ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر