محمد با ساختن آیات از سوی الله ذهنش برای خود ردای رسالت و پیامبری دوخت.
5- طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات در بحث آیات رسالت پیامبری.
جمع کل: 63 سوره و 222 آیه،
نوشتار 6
7-1- آیات به اصطلاح جهانی بودن اسلام:
(158 اعراف) (33 توبه) (9 صف)(19 انعام)(62 مومنون)(28 سبا)=6 سوره و 6 آیه.
این آیات به اصطلاح جهانی بودن اسلام با آن آیات فوق بند 5-1 در بحث قبلی که شامل 10 سوره و 10 آیه مبنی بر هر پیغمبری و رسولی برای امتی و از میان خودشان کاملا تضاد بارز و مشخص دارد.آنچه بنام آیات جهانی مطرح میگردد فقط در بعد از مرگ محمد و شروع قیامهای داخلی عربستان شکل پذیرفت.
پروفسور رضا ایرملو این نقیصه را بدین گونه توضیح میدهد:
"موضوع رسالت جهانی پیامبر اسلام هیچ سابقه دینی ندارد. از نظر محققین و اسلام شناسان آکادمیک- واقعیت این است که برچسب جهانی بودن اسلام که بعد از در گذشت محمد توسط جانشینان وی به اقتضای مصالح و حسابگری ها و به خصوص نیاز های روز به رسالت او تعلق گرفت- همچون برچسب دیگری که پیش از آن توسط حواریون عیسی بعد از مرگ وی به رسالت او زده شده بود، هیچ کدام کار این پیامبران نبوده، بلکه کار میراث بران آنها بود. این میراث بران هر کدام با انگیزه ها و هدف های معین و هر کدام از راه هایی.... نخست به اعلام این جهانشمولی و بعد به تثبیت و بهر گیری از آن پرداختند. نتیجه این دو تلاش موازی و این دو تقلب های تاریخی در مورد جهانی بودن مسیحت و اسلام یکی در آسیا و دیگری در اروپا، در طول بیش از ده قرن برخورد بین این دو مدعیان جهانشمولی دینی را سبب شد. انبوه کشتارها، ویرانگری ها و کینه هایی که صفحات تاریخ بشریت را با سیل خون های هواداران این ادیان رنگین کرده- به نام خدا توجیه شده بی آنکه خدا و عیسی و محمد در آن جز به عنوان ابزار کشی سهمی داشته باشند." (1)
نمونه ای از دستکاریهای که بوسیله شورای منتخب در مدینه اعمال گردید یکی همین - توبه(33) است که حکومت جابر و دیکتاتور بنی امیه را بمدت 91 سال در راس هرم قدرت در دمشق قرار داد.
توبه(33)
" اوست خدایی که رسول خود را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر همه ادیان عالم تسلط و برتری دهد هر چند مشرکان و کافران ناراضی و مخالف باشند."
بر اساس تاریخ اسلام و بعد از حکومت خلفای راشدین خلفای حکومت بنی امیه از سال 61 هجری تا 132 به مدت 91 سال با 11 خلیفه در صدر قدرت بودند. بعد حکومت بنی عباس که آنان هم دست کمی از بنی امیه نداشتند به مدت 524 سال یعنی از 132 تا 656 هجری در منصب قدرت بودند. هر دو این حکومتها بر اساس دین و شریعت اسلامی و ادعای حکومت محمدی به قدرت سیاسی رسیده بودند. بخصوص بنی امیه که به تاریخ صدر اسلام نزدیکتر بود ادعای مشروعیت بیشتری هم داشتند!
بر اساس تاریخ نگاری اسلام سنتی ما می دانیم که:
قرآن در همان اوایل حکومت ابوبکر و جنگهای داخلی عربستان به پیشنهاد عمر جمع آوری شد و در اواسط حکومت عثمان که از سال 23 تا 35 هجری بود به پایان رسید.
این به این معنا است که از سال 610 میلادی و به رسالت رسیدن محمد ابن عبدالله تا زمان مرگ وی به سال 632 میلادی یا سال 10 هجری به مدت 23 سال- قرآن بر مسلمانان عرضه گشت. بعد از مرگ رهبر اسلام - ابوبکر بمدت 3 سال در منصب خلافت بود. عمر دومین خلیفه بمدت 13 سال و عثمان هم بمدت 12 سال تا سال 35 هجری در مقام خلافت بودند.
قرآن موجود فعلی در اواسط حکومت عثمان حاضر شده بود. از زمان نازل شدن جبرئیل بر اساس داستان ذهنی رهبر اسلام در غار حراء در سال 610 میلادی تا اواسط حکومت 12 ساله عثمان که باید حدود سال 30 هجری (652 میلادی) باشد. قرآن موجود به مدت42 سال زمان لازم داشته است تا به صورت امروزی قابل دسترس باشد. در ضمن در دهه هشتاد هجری زمانی که عبدالملک مروان و حجاج ابن یوسف ثقفی اقدام به تغییر خط کوفی قرآن جمع آوری شده دوران عثمان به خط عربی و زیر و زیر دار فعلی نمودند هم قطعاٌ با دستکاریهای بزرگی همراه بوده است. زمان عبدالملک مروان بنی امیه امپراطوری پر اقتداری بود که برای حفظ مشروعیت سیاسی و عقیدتی خود اقدام به هر کاری می نمود. مضافاٌ از نقطه نظر آنان تمام این دستکاریها فقط برای حفظ و قدرت بیشتر بیضه های اسلام ناب محمدی بوده است.
حیث المجوع قرآن و تاریخ اسلام و مجموعه نجومی احادیث و روایات همگی برگرفته از مناسبات سیاسی روز خود بوده است. اعراب در سرزمنیهای جدیدی بودند که دارای فرهنگ غالب و مردمانی متمدنتر از مسلمانان اولیه بودند. آنان قرآن را به منزله کتاب قانون اساسی برای حکومت خود تنظیم نمودند تا هم حمله غیرمشروع و تجاوز نظامی به دیگران را توجیه و هم دین و آیینی بسازند که پاسخگویی ادامه سیاست توسعه طلبانه این مهاجمین را داشته باشد.
ادامه دارد...
5- طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات در بحث آیات رسالت پیامبری.
جمع کل: 63 سوره و 222 آیه،
نوشتار 6
7-1- آیات به اصطلاح جهانی بودن اسلام:
(158 اعراف) (33 توبه) (9 صف)(19 انعام)(62 مومنون)(28 سبا)=6 سوره و 6 آیه.
این آیات به اصطلاح جهانی بودن اسلام با آن آیات فوق بند 5-1 در بحث قبلی که شامل 10 سوره و 10 آیه مبنی بر هر پیغمبری و رسولی برای امتی و از میان خودشان کاملا تضاد بارز و مشخص دارد.آنچه بنام آیات جهانی مطرح میگردد فقط در بعد از مرگ محمد و شروع قیامهای داخلی عربستان شکل پذیرفت.
پروفسور رضا ایرملو این نقیصه را بدین گونه توضیح میدهد:
"موضوع رسالت جهانی پیامبر اسلام هیچ سابقه دینی ندارد. از نظر محققین و اسلام شناسان آکادمیک- واقعیت این است که برچسب جهانی بودن اسلام که بعد از در گذشت محمد توسط جانشینان وی به اقتضای مصالح و حسابگری ها و به خصوص نیاز های روز به رسالت او تعلق گرفت- همچون برچسب دیگری که پیش از آن توسط حواریون عیسی بعد از مرگ وی به رسالت او زده شده بود، هیچ کدام کار این پیامبران نبوده، بلکه کار میراث بران آنها بود. این میراث بران هر کدام با انگیزه ها و هدف های معین و هر کدام از راه هایی.... نخست به اعلام این جهانشمولی و بعد به تثبیت و بهر گیری از آن پرداختند. نتیجه این دو تلاش موازی و این دو تقلب های تاریخی در مورد جهانی بودن مسیحت و اسلام یکی در آسیا و دیگری در اروپا، در طول بیش از ده قرن برخورد بین این دو مدعیان جهانشمولی دینی را سبب شد. انبوه کشتارها، ویرانگری ها و کینه هایی که صفحات تاریخ بشریت را با سیل خون های هواداران این ادیان رنگین کرده- به نام خدا توجیه شده بی آنکه خدا و عیسی و محمد در آن جز به عنوان ابزار کشی سهمی داشته باشند." (1)
نمونه ای از دستکاریهای که بوسیله شورای منتخب در مدینه اعمال گردید یکی همین - توبه(33) است که حکومت جابر و دیکتاتور بنی امیه را بمدت 91 سال در راس هرم قدرت در دمشق قرار داد.
توبه(33)
" اوست خدایی که رسول خود را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر همه ادیان عالم تسلط و برتری دهد هر چند مشرکان و کافران ناراضی و مخالف باشند."
بر اساس تاریخ اسلام و بعد از حکومت خلفای راشدین خلفای حکومت بنی امیه از سال 61 هجری تا 132 به مدت 91 سال با 11 خلیفه در صدر قدرت بودند. بعد حکومت بنی عباس که آنان هم دست کمی از بنی امیه نداشتند به مدت 524 سال یعنی از 132 تا 656 هجری در منصب قدرت بودند. هر دو این حکومتها بر اساس دین و شریعت اسلامی و ادعای حکومت محمدی به قدرت سیاسی رسیده بودند. بخصوص بنی امیه که به تاریخ صدر اسلام نزدیکتر بود ادعای مشروعیت بیشتری هم داشتند!
بر اساس تاریخ نگاری اسلام سنتی ما می دانیم که:
قرآن در همان اوایل حکومت ابوبکر و جنگهای داخلی عربستان به پیشنهاد عمر جمع آوری شد و در اواسط حکومت عثمان که از سال 23 تا 35 هجری بود به پایان رسید.
این به این معنا است که از سال 610 میلادی و به رسالت رسیدن محمد ابن عبدالله تا زمان مرگ وی به سال 632 میلادی یا سال 10 هجری به مدت 23 سال- قرآن بر مسلمانان عرضه گشت. بعد از مرگ رهبر اسلام - ابوبکر بمدت 3 سال در منصب خلافت بود. عمر دومین خلیفه بمدت 13 سال و عثمان هم بمدت 12 سال تا سال 35 هجری در مقام خلافت بودند.
قرآن موجود فعلی در اواسط حکومت عثمان حاضر شده بود. از زمان نازل شدن جبرئیل بر اساس داستان ذهنی رهبر اسلام در غار حراء در سال 610 میلادی تا اواسط حکومت 12 ساله عثمان که باید حدود سال 30 هجری (652 میلادی) باشد. قرآن موجود به مدت42 سال زمان لازم داشته است تا به صورت امروزی قابل دسترس باشد. در ضمن در دهه هشتاد هجری زمانی که عبدالملک مروان و حجاج ابن یوسف ثقفی اقدام به تغییر خط کوفی قرآن جمع آوری شده دوران عثمان به خط عربی و زیر و زیر دار فعلی نمودند هم قطعاٌ با دستکاریهای بزرگی همراه بوده است. زمان عبدالملک مروان بنی امیه امپراطوری پر اقتداری بود که برای حفظ مشروعیت سیاسی و عقیدتی خود اقدام به هر کاری می نمود. مضافاٌ از نقطه نظر آنان تمام این دستکاریها فقط برای حفظ و قدرت بیشتر بیضه های اسلام ناب محمدی بوده است.
حیث المجوع قرآن و تاریخ اسلام و مجموعه نجومی احادیث و روایات همگی برگرفته از مناسبات سیاسی روز خود بوده است. اعراب در سرزمنیهای جدیدی بودند که دارای فرهنگ غالب و مردمانی متمدنتر از مسلمانان اولیه بودند. آنان قرآن را به منزله کتاب قانون اساسی برای حکومت خود تنظیم نمودند تا هم حمله غیرمشروع و تجاوز نظامی به دیگران را توجیه و هم دین و آیینی بسازند که پاسخگویی ادامه سیاست توسعه طلبانه این مهاجمین را داشته باشد.
ادامه دارد...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر