۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه

صیغه

متعه، صیغه، مسیار،...واژگانی اسلامی و شرعی برای رسمی کردن روسپی‌گری، تن‌فروشی و یا فحشا در جوامع اسلامی!
آیا متعه که همان صیغه، مسیار، نکاح موقت و یا ازدواج موقت هم نامیده میشود، واژگانی اسلامی برای پذیرش زنبارگی مردان مسلمان و به فاحشگی کشاندن زنان مسلمان و غیر مسلمان بر اساس قرآن و سنت اسلامی نیست؟
برای پاسخ دادن به پرسش بالا ابتدا به باز کردن معنای تن فروشی بطور کلاسیک آن می پردازیم.
روسپی‌گری ،تن‌فروشی و یا فحشا، آمیزش جنسی با جنس مخالف و یا هم جنس در قبال دریافت پول و یا اشیاء قیمتی برای کسب درآمد است. این رفتار اجتماعی از دیر باز در بین جوامع بشری وجود داشته و علارغم غیر اخلاقی بودن و زشت نامیدن آن، کماکان پا برجاست. شوربختانه به دلایل مختلف از جمله فقر، بیسوادی و فشار های گوناگون اجتماعی یکی از راه های کسب در آمد از دیر باز محسوب شده و هنوز هم میباشد.
وضعیت قانونی تن‌فروشی در کشورهای متفاوت از مجازات مرگ تا امری عادی و کاری دارای قوانینی متغیر است. بطور مثال روسپی گری در بسیاری از کشورها همانند هلند قانونی و آزاد است، در برخی کشورها نظیر فرانسه غیر قانونی گردیده است و در کشور سوئد فقط برای خریداران سکس و نه فروشندگان آن غیر قانونی میباشد. در کشورهای اسلامی هم روسپی گری بصورت های مختلف درجریان است بطور مثال در کشور ترکیه همانند هلند برای روسپیگری مجازاتی نیست و آزاد است امّا در کشورهای دیگر اسلامی همانند عربستان، ایران، ... با گذاشتن کلاه شرعی و اسلامی تحت عنوان های متعه، صیغه، مسیار... فاحشگی اسلامی در این کشور ها هم بر طبق قوانین اسلامی به آرامی و بدونه سر و صدا جریان دارد.
برای روشن شدن این روسپیگری اسلامی نیاز است نگاهی به معنا و تعریف واژه های اسلامی هم وزن روسپیگری و تن فروشی کلاسیک بیندازیم.
تعریف واژه متعه یا نکاح منقطع یا ازدواج موقت که به صیغه نیز معروف است، نوعی از ازدواج کوتاه مدت و یا موقت است که در آن عقد ازدواج برای مدت معین و محدودی با مهری های معلوم، بین زن و مرد بسته می‌شود و با پایان آن رابطهٔ زوجیت خود به ‌خود منقضی می‌شود. مدت این ازدواج موقت میتواند از یک ساعت تا حتی چندین ماه بین دو طرف قرار داد توافق گردد.
در میان مسلمانان در مورد پروانه (مجوز) این ازدواج موقت اختلاف نظر است. گروه هائی از اهل سنت همانند اباضیه و زیدیان آن را حرام و شیعیان چند امامی آن را مشروع و صحیح می‌دانند. از سوی دیگردر بین اهل سنت نام دیگری برای ازدواج موقت رایج است که به آن مسیار می گویند.
در ویکیپدیا آمده است که » مسیار نوعی ازدواج موقت در فقه اسلامی است که در آن زن و شوهر با قراردادن شروطی در عقد نکاح از برخی حقوق و تکالیف خود مانند نفقه، زندگی مشترک، تعیین مسکن توسط شوهر و حق قسم (حق مساوی در هم‌بستری [در هنگام چندزنی) صرف‌ِنظر می‌کنند. در نکاح مسیار معمولاً زن و شوهر جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند و ازدواج به‌طور رسمی ثبت نمی‌شود. این نوع از ازدواج بیشتر در میان اعراب سنی‌مذهب ساکن عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و در بین جوانانی که امکان آغاز زندگی مستقل ندارند، مردانی که بدون همسر خود به مسافرت رفته‌اند، زنان مطلقه یا بیوه‌ای که تمایل به زندگی مشترک ندارند و زنان مسنی که هنوز ازدواج نکرده‌اند، شایع است. «
اکنون ببینیم خود قرآن و روایات گفته شده از پیامبر اسلام و دیگران از جمله امامان شیعیه در باره متعه، صیغه، مسیار و یا ازدواج موقت چه گونه است.
الله در قرآن و در آیه زیر عملا حکم متعه و یا صیغه برای پیروان خود را صادر کرده است. طبق آیه 24 سوره نساء مردان مسلمان موظف به پراخت وجه و یا مبلغی به زنان و زنان نیز در ازای دریافت مبلغی که تعیین شده است به ارائه سکس و همخوابی (روسپیگری) ملزم شده اند!
سوره نساء آیه 24 :
مهر و کابین آن زنان را که از آنان بهره مند شده اید به عنوان واجب بپردازید!
از نظر سنت و روایت به چند نمونه که متعه و یا صیغه را تائید کرده است، اشاره میگردد.
پیامبر اسلام میگوید:
هر کس یک بار در زندگی خود متعه کند، درجه‌اش به مانند درجه حسن مجتبی علیه السلام خواهد بود و هر کس دوبار متعه کند، درجه‌اش به مانند حسین سید الشهداء‌ علیه السلام خواهد بود و هر کس سه بار این کار را انجام دهد،به درجة علی مرتضی علیه السلام نائل می‌آید و هر کس چهار بار متعه بگیرد، درجه‌اش همانند من خواهد بود.
لئالی الاخبار جلد 3 ص243.
امام صادق میگوید: کسی که قائل به حلال بودن متعه نباشد، از شیعیان ما نیست.
همان، ص 8.
امام باقر میگوید: "رسول خدا (ص) با زن آزادی ازدواج موقت کرد، بعضی از زنان حضرت از ماجرا با خبر شدند و تهمت فحشا به حضرت زدند، حضرت فرمود: "این ازدواج موقت است. این امر را پنهان کنید، ولی بعضی از زنان از این موضوع با خبر شدند.
وسائلالشيعة، ج 21، ص 10، ح 26377.
و همچنین آمده است که امام علی با زنی از قبیله بنی نهشل در کوفه ازدواج موقت کرد.
وسائل الشیعه، ج 21، ص 10.
حر عاملی در کتاب وسائل الشیعه می‌گوید که اگر مردی دارای کنیزی باشد می‌تواند این کنیز را برای سکس در اختیار برادر قرار دهد....!
او می‌گوید برای کسی که فروش او آزاد است فرجش هم آزاد است....!
( وسائل الشیعه . حدیث 26702 ).
اکنون به چند نمونه دیگر در باب متعه و یا صیغه در کتب اهل سنت نگاه کنید.
احمدبن حنبل روايتي با سند نقل مىكند كه ابن عباس گفت : پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم متعه فرمود.
عروة بن زبير گفت : ابوبكر و عمر از متعه نهي كرده اند . ابن عباس گفت : من مىگويم : پيامبر چنين فرمود ، او مىگويد : ابوبكر و عمر نهي كرده اند !
مسند احمد بن حنبل ، ج1 ، ص337.
ذهبي نيز به سند خود حديث فوق را از ابن عباس نقل كرده است.
سير اعلام النبلاء ، ج15 ، ص243.
جابر بن عبداللَّه انصاري گويد : منادي پيامبر خدا صلي الله عليه و آله وسلم بيرون آمد و گفت : پيامبر به شما اجازه داده اند كه متعه و ازدواج موقّت كنيد
صحيح مسلم ، كتابالنكاح ، باب3 بابنكاحالمتعة ، ح13 و 14 ، ج3 ، ص193
فخر رازي مىگويد : علما در اين سخن اتفاق دارند ، كه متعه در صدر اسلام مباح بوده است.
تفسير فخر رازي ، ج10 ، ص49.
باز در همان آمده است: ... امّت اجماع كرده اند ، كه نكاح متعه در اسلام جايز بوده و هيچ كس در اين مسأله مخالفتي نكرده است.
همان ، ص52.
با توجه به مواردی که در بالا آورده شد نتیجه می گیریم که اسلام عملا تنها دینی است که خرید سکس از زنان را برای مردان مسلمان آزاد و بلامانع می داند! و اسلام تنها دینی است که از به فحشا کشاندن زنان مسلمان و غیر مسلمان ابائی هم ندارد!
این دینیست که در آن حرف از اخلاق اسلامی بسیار میزنند و این به روسپیگری کشاندن زنان برای لذت بردن مردان مسلمان تحت عنوان متعه، صیغه، مسیار،... نمونه ای از همین اخلاق و تربیت اسلامی است. اینطور نیست؟
جالب اینجاست که پیروان این دین با بی شرمی تمام روابط جنسی مردم جوامع دیگر را زیر سوال میبرند و آنان را به بی بند و باری های جنسی محکوم می کنند!
از نظر آنها روابط آزاد و مورد قبول زن و مرد با یکدیگر که فقط برای ارضای جنسی است، کاری زشت و غیر اخلاقی است امّا پیروی از احکام دینی اسلام را که لذت بردن مردان مسلمان از زنان در قبال پرداخت پول را می پذیرد، درست، اخلاقی و شرعی میداند و با تن فروشی زنان مسلمان تحت عنوان واژگان اسلامی و فریب دهنده متعه، صیغه، مسیار و یا هر واژه دیگری، از نظر اخلاقی هیچ مشکلی ندارند و تازه آنرا امری الهی و ملکوتی برای داشتن یک جامعه سالم بشری میدانند!
در اینجا باید نکته ای دیگری را به این اخلاق اسلامی یعنی روسپیگری یا متعه و صیغه اضافه کرد که خود ننگی دیگر بر چهره این آئین اهریمنی است و آن کنیز بازی، ازدواج با دختران خرد سال و پسرک بازی ( بچه بازی) میباشد، امری طبیعی که در جوامع اسلامی بویژه در کشور های حوزه خلیج فارس و کشور های اسلامی همسایه با ایران از جمله افغانستان و پاکستان رواج بسیار دارد. و این دقیقن همان سنت پیامبر اسلام است که با دخترکی شش ساله ازدواج کرد و در 9 سالگی و یا کمتر( اگر بر اساس ماه های قمری محاسبه شود.) با این دخترک همبستر شد!
و خمینی تا آنجا پیش رفت که حتی لمس کردن کودک نوزاد را هم برای بهره کشی جنسی مجاز دانسته است؟
در اینجا پرسشهائی از این پیروان متعصب و با ایمان مسلمان دارم. بويژه مورد خطاب من زنان مسلمان هستند.
آیا این دین و آئین که میگوید کاملترین است(!) بزرگترین دشمن اخلاق در جوامع بشری بشمار نمی آید؟
آیا این دین و آئين عملا و قانونا زن و کودکان را وسیله و ابزار شهوت رانی مردان مسلمان قرار نداده است؟
آیا شریعتمداران دین اسلام همانند پااندازان حرفه ای در سراسر جهان این فاحشه خانه گسترده و پر رونق جهان اسلام را با نام هائی همانند متعه، صیغه، مسیار،... مدیریت و سازماندهی نمی کنند و از این راه ثروت های هنگفتی را به جیب خود سرازیر نمی نمایند؟
آیا پیروی از یک چنین دین و آئین دون مایه، دون نگر و غیر اخلاقی خود نوعی فاحشگی مغزی برای پیروان آن بحساب نمی آید؟
آیا زمان بیداری فرا نرسیده است؟
قضاوت درباره این نوشته و پرسش های در پی آن با شما مخاطبان این متن خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر