۱۳۹۴ فروردین ۱۰, دوشنبه

توحش و بیم بر بندگان الله

ایات زیر نمونه های کوچکی از موارد بسیار است که علاوه بر ایجاد توحش و بیم بر بندگان الله دارای بار اخلاقی منفی و ناپسند هست که از سوی الله انجام شده است !!!

لازم بذکر است که اصل ایات و ترجمه های آن مستقیم از خود قران اورده شده است .
...
آیه ی 10 سوره بقره:

فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضًا وَلَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ ﴿۱۰﴾

در دلهايشان مرضى است و خدا بر مرضشان افزود و به [سزاى] آنچه به دروغ مى گفتند عذابى دردناك [در پيش] خواهند داشت (۱۰)

در این ایه گفته شده که الله بر مرضهای کافران افزوده است !

ایا از اللهی که مهربان و دلرحم در چندین جای قران معرفی شده است میتوان انتظار چنین رفتاری را داشت؟
وچرا الله تا این حد در مقام انتقام و عذاب دادن به کسانیست که به او و پیامبرش ایمان نیاورده اند؟
چرا برای الله تا این حد اهمیت دارد که همه خلایق سر تعظیم وتکریم برای او فرود بیاورند؟ مگر نه اینست که الله خود را بی نیاز معرفی میکند؟ پس الله نیازمندتر از افریده خویش هست که تا این حد اصرار بر تسلیم بنده اش دارد ودرصورت نافرمانی به شدیدترین عقاب مبتلایش میکند!

اللّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَيَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ ﴿۱۵﴾

خدا [است كه] ريشخندشان مىكند و آنان را در طغيانشان فرو مىگذارد تا سرگردان شوند (۱۵)
در این ایه بصراحت بیان شده که الله کافران را ریشخند میکند!!! بازهم جناب الله درنقش الگوئی نامناسب برای بشر وارد میدان شده است !
در همه جای دنیا و همه فرهنگهای مردمان دنیا استهزاو مسخره کردن و ریشخند کردن دیگران عملی ناپسند و مذموم وغیر اخلاقی شمرده شده است
حال که خود الله با انهمه اوصاف نیکو که برای خویش قائل شده است چرا در اینجا در نقشی متفاوت ظاهر میشود ومرتکب عملی ناپسند میشود؟
چرا بنده نافرمانش را در طغیان خویش فرو میگذارد و او را کیفر میدهد در حالی که خود در جای دیگری قبل از این ایه بیان کرده که خداوند بر دلهای و شنوائی شان مهر نهاده ست ؟

خَتَمَ اللّهُ عَلَى قُلُوبِهمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عظِيمٌ ﴿۷﴾

خداوند بر دلهاى آنان و بر شنوايى ايشان مهر نهاده و بر ديدگانشان پردهاى است و آنان را عذابى دردناك است (۷)

ونیز در ایه ای دیگر باز مرتکب رفتاری غیر اخلاقی شده و بخود اجازه داده که بنده نافرمانش را پست تر از پشه ای بداند واز این بابت هم شرمی نداشته باشد بدتر انکه برای موجه دانستن کار ناپسندش از بنده اش کمک میگیرد و میگوید که بندگان با ایمانش این مثل را تائید می کنند :عجب الله با فهم و کمالاتی!!!

إِنَّ اللَّهَ لاَ يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُواْ فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُواْ فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلًا يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفَاسِقِينَ ﴿۲۶﴾

خداى را از اينكه به پشهاى يا فروتر [يا فراتر] از آن مثل زند شرم نيايد پس كسانى كه ايمان آوردهاند مىدانند كه آن [مثل] از جانب پروردگارشان بجاست ولى كسانى كه به كفر گراييدهاند مىگويند خدا از اين مثل چه قصد داشته است [خدا] بسيارى را با آن گمراه و بسيارى را با آن راهنمايى مىكند و[لى] جز نافرمانان را با آن گمراه نمىكند (۲۶)

درقسمت انتهائی ترجمه ایه بروشنی و وضوح امده است که الله مسئول اصلی گمراهی دادن و راهنمائی کردن بندگانش است و در پایان خود او به انچه که خود مسببش بوده کیفر و پاداش میدهد!!!
از این ایه بخوبی میفهمیم که بندگان الله هیچ نقشی در هدایت و یا گمراه شدن خود ندارند و این از اختیارات مافوق الله است! واوست که تعیین میکند که چه کسانی هدایت و چه کسانی گمراه شوند!!
پرسش ما این است که در اینصورت چرا باید بنده کیفری سخت را تحمل کند که توسط الله بر او مقدر شده است و او نقشی در این بین نداشته است؟؟؟
با کمی دقت و تفکر در این ایات براحتی میتوان دریافت که الله دارای اختلالات روحی و روانیست که از عذاب و کیفر بنده اش لذت وافر میبرد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر