قرآن . سوره بقره . آیه 102 :
« و دیوان به مردم چیزی که میان زن وشوهرها جدایی افکند می آموختند و زیان نمی رسانیدند به کسی ، مگر آنکه الله بخواهد و چیزی که می آموختند زیان می رسانید و سود نمی بخشید. »
چیزی که در این آیه مورد نظر هست این ا...ست که به موجودات خیالی نظیر دیو موجودیت می بخشد و از طرف دیگر متذکر می شود که این دیوان فقط با خواست الله زیان می رساندند.
این چگونه رفتاری است که الله دارد چرا به دیوان مجوز زیان رساندن به انسان را می دهد مگر انسان چه کرده که باید هر لحظه و به یک شکلی مورد ازار و ازمایش های الله قرار بگیرد؟!
قرآن . سوره بقره . آیه 105 :
« لیکن الله به فضل و رحمت خود هر که را بخواهد مخصوص می گرداند. »
و باز هم نمونه ای از تبعیض الله ، ایه فوق این مسئله را در ذهن تداعی می کند که افرادی که مخصوص گشته اند به واسطه فضل الله ، مخصوص گشته اند و سعی و تلاش اینان در اینگونه موارد هیچ گونه نقشی نداشته است.
آیاتی از این نوع که از انسان سلب اختیار می کند در قرآن فراوان است معلوم نیست در صورت عدم اختیار و محکوم به سرنوشت مقدر شده ، دیگر بهشت و جهنم برای چیست.
« و دیوان به مردم چیزی که میان زن وشوهرها جدایی افکند می آموختند و زیان نمی رسانیدند به کسی ، مگر آنکه الله بخواهد و چیزی که می آموختند زیان می رسانید و سود نمی بخشید. »
چیزی که در این آیه مورد نظر هست این ا...ست که به موجودات خیالی نظیر دیو موجودیت می بخشد و از طرف دیگر متذکر می شود که این دیوان فقط با خواست الله زیان می رساندند.
این چگونه رفتاری است که الله دارد چرا به دیوان مجوز زیان رساندن به انسان را می دهد مگر انسان چه کرده که باید هر لحظه و به یک شکلی مورد ازار و ازمایش های الله قرار بگیرد؟!
قرآن . سوره بقره . آیه 105 :
« لیکن الله به فضل و رحمت خود هر که را بخواهد مخصوص می گرداند. »
و باز هم نمونه ای از تبعیض الله ، ایه فوق این مسئله را در ذهن تداعی می کند که افرادی که مخصوص گشته اند به واسطه فضل الله ، مخصوص گشته اند و سعی و تلاش اینان در اینگونه موارد هیچ گونه نقشی نداشته است.
آیاتی از این نوع که از انسان سلب اختیار می کند در قرآن فراوان است معلوم نیست در صورت عدم اختیار و محکوم به سرنوشت مقدر شده ، دیگر بهشت و جهنم برای چیست.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر