۱۳۹۴ فروردین ۴, سه‌شنبه

آیا اسلام مجوز تجاوز جنسی را میدهد؟




ابتدا تجاوز جنسی را باید تعریف کرد:
هرگونه تلاش برای ایجاد رابطه‌ی جنسی که که فرد بداند رضایت قلبی شریک جنسی‌اش در آن نیست، تجاوزی است جنسی.

هدف اصلی ازدواج از دید اسلام، آرامش جنسی مرد است:
(روم/21) و از نشانه هاى او اينكه از خودتان همسرانى براى شما آفريد تا بدانها آرام گيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در اين [نعمت] براى مردمى كه مىانديشند قطعا نشانههايى است.

در اینجا آشکار است که گوینده‌ی سخن هدف از خلقت زن را آرامش مرد می‌داند؛ زیرا خطاب آیه به مردان است و از ضمیر مذکر " كُم" استفاده شده؛ ضمنا الیها جفت(زوج) این نفس می باشد که ضمیری است مؤنت.

آیا برای ازدواج چندگانه، توجیهی جز استفاده‌ی جنسی از زن وجود دارد؟
زن ابزاری است جنسی در دست مرد و طبق نظر اسلام به هر صورتیکه مایل است می‌تواند با او رفتار (جنسی) نماید:
بقره/223) زنان شما، محل بذرافشاني شما هستند، پس هر گونه كه بخواهيد با محل کشتزارتان رفتار(جنسی) نمائید و اثر نيكي براي خود، از پيش بفرستيد (فرزندان)! و از الله بپرهيزيد و بدانيد او را ملاقات خواهيد كرد و به مومنان، بشارت ده .

(نساء/24) و زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنهائی كه مالك (آنها در جنگ) شدهايد، اينها احكامي است كه الله بر شما مقرر داشته و زنان ديگر غير از اينها (زنانی که در جنگ به غنیمت گرفته اید) در صورتی برای شما حلال است كه با اموال خود آنها را اختيار كنيد در حالي كه پاكدامن باشيد و از زنا خودداري نماييد, پس هنگامیکه از آنها بهره بردید واجب است که مزد آنها را بپردازيد و گناهي بر شما نيست نسبت به آنچه با يكديگر توافق كردهايد بعد از تعيين مهر، الله دانا و حكيم است.

همخوابی با زنان غنیمت گرفته شده نتنها خود توهین به زن به عنوان یک کالاست که میتوان آن را غنیمت گرفت بلکه این خود تماما تجاوز جنسی است که با زنی همخواب شد که در جنگ شوهرش به دست خود فرد کشته شده است و واضح است که این زن نمیتواند رضایت قلبی برای همخوابی با قاتل نزدیکانش داشته باشد

(احزاب/ 50) ای پیامبر، ما براى تو آن همسرانى را كه مهرشان را دادهاى حلال كرديم و کسانی(زنان و دختران کافری) را كه الله از غنيمت جنگى در اختيار تو قرار داده و دختران عمويت و دختران عمههايت و دختران دايى تو و دختران خالههايت كه با تو مهاجرت كردهاند و زن مؤمنى كه خود را به پيامبر ببخشد در صورتى كه پيامبر بخواهد او را به زنى گيرد [اين ازدواج از روى بخشش] ويژه توست نه ديگر مؤمنان؛ ما نيك مىدانيم كه در مورد زنانشان و زنان و دخترانی کافری که در جنگ بدست می آورند چه بر آنان مقرر كردهايم تا براى تو مشكلى پيش نيايد و الله همواره آمرزنده مهربان است

این اصل مهمی در اخلاقیات و انسانیت است که به شخصیت و وجود انسانی تجاوز و بی احترامی نشود، چطور میشود دینی را سرلوحه زندگی قرار داد که بویی از اخلاق و انسانیت نبرده است وتمامی حقی که برای انسان ها قائل میشود در مومنین و پیروانش خلاصه شده است؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر