سنگسار در اسلام
ايا محمد از دستور قرآن سرپیچي كرده است يا قرآن مورد تحريف وارد شده است؟
سنگسار يا رجم يكي از احكام وحشيانه اسلام است كه مسلمانان عادي حاظر به پذيرش ان نيستند و ميگويند در قرآن ايه اي مبني بر اين مجازات وجود ندارد
چون عامه مسلمانان كمترين اشنايي با اسلام ندارند نميدانند كه سنت رسول از جايگاه بالاتري نسبت به قرآن قرار دارد
چون در قرآن هيچ گونه توضيحي در مورد نحوه اجراي احكام و حدود وجود ندارد و فقط بصورت كلي و غير شفاف دستور به كاري داده شده است
پس بايد براي دانستن كيفيت آن به سنت رسول مراجعه كرد كه اين خود خلاف ادعاي مسلمانان در مورد كامل و جامع بودن قرآن است،سنت و اعمال محمد در اسلام از چنان جايگاهي برخوردار است كه يكي از راههاي منسوخ كردن ايات قرآن سنت و رفتار محمد است.
حال با ذكر اين مقدمه قصد برسي حكم رجم يا سنگسار در اسلام را داريم و نشان خواهيم داد كه اين مجازات وحشيانه از كجا نشأت گرفته تا شايد مسلمانان پي به ماهيت ضد انساني دينشان ببرند.
در قرآن به صراحت در ايه 2 سوره نور حكم زنا كار را صد ضربه تازيانه اعلام شده است
به هر زن زناكار و مرد زناكارى صد تازيانه بزنيد و اگر به خدا و روز بازپسين ايمان داريد در]كار[ دين خدا نسبت به آن دو دلسوزى نكنيد و بايد گروهى از مؤمنان در كيفر آن دو حضور يابند)۲ سوره نور
ولي در ايه 15 سوره نسأ حكم به حبس زنا كار در خانه تا وقتي كه بميرد داده شده است
و از زنان شما كسانى كه مرتكب زنا مىشوند چهار تن از ميان خود]مسلمانان[ بر آنان گواه گيريد پس اگر شهادت دادند آنان ]=زنان[ را در خانهها نگاه داريد تا مرگشان فرا رسد يا خدا راهى براى آنان قرار دهد)۱۵(سوره نسأ
اولين تضاد و دوگانگي در مورد مجازات زنا كار در اينجا نمايان ميشود اما محمد خودش بر اساس اين احاديث حكم به سنگسار ميداده است:
جابر بن عبدالله نقل کرده است: پیامبر خدا فردی از بنو اسلمو یهودی را با زنش سنگسار کرد. صحیح بخاری، جلد۲، کتاب۲۳، شماره۴۱۳
عبدالله بن عمرروایت می کند:یک یهودی زن و مردی را از میان خودشان آورد که با هم رابطه نامشروع داشتند.
پیامبر اسلام دستور داد این ۲ را در نزدیک قبرستان مسجد سنگسار کنند.
الشیبا نیز روایت می کند من از عبدلله ابن ابوجعفر پرسیدم »آیا رسول خدا مجازات سنگسار را انجام می داد؟«، پاسخ داد »بلی«، پرسیدم»قبل از نزول سوره نور، یا بعد از آن«،گفت »نمی دانم«. صحیح بخاری، جلد۲، کتاب۲۳، شماره۴۱۳ صحیح بخاری، جلد۸، کتاب۸۲، شماره۸۰۴
تا اينجا مسلمانان بايد قبول كنند كه يا سنت محمد برتر و بالاتر از قرآن است يا اينكه محمد خلاف قرآن عمل كرده است.
اما در بعضي از روايات و احاديث ديگر اشاره ميشود كه ايه رجم در قرآن وجود داشته كه در هنگام جمع اوري قرآن از بين رفته است كه اين هم متضاد با ادعاي مسلمانان و خود قرآن است كه ميگويند قرآن مصون از هرگونه تحريف است و الله محافظ قرآن در تمام طول تاريخ خواهد بود.
روزی عمر بن خطاب بر روی منبر اعلام کرد :
خداوند رسول خدا را به حق فرستاد و بر اوکتاب را نازل کرد.
پس در بین آنچه بر وی نازل شده بود آیه سنگسار بود.
پس ما آن را خواندیم فهمیديم و با تمام وجود درک کردیم.
رسول خدا سنگسار کرد و ما هم سنگسار نمودیم.
پس ترسیدم که اگر مدتی بر مردم بگذرد کسی بگوید که قسم به خدا ما این آیه را در کتاب خدا نمی بینیم. پس به سبب ترک یکی از واجبات الهی به گمراهی بیفتند صحیح بخاری :۰۰۸٫۰۸۲٫۸۱۶ ۱. صحیح مسلم،:۰۱۷٫۴۱۹۴
در روایتی ازر بن حبیشبه ابی)از صحابی محمد( می گوید که زمانی که آیه سنگسار جزو قرآن بود را بیاد دارد و این آیه در سوره احزاب بوده است صحیح مسلم، بخش ۶، کتاب ۱۷، شماره ۴۲۱۶
صحیح بخاری، جلد۲، کتاب۲۳، شماره۴۱۳ صحیح بخاری، جلد۸، کتاب۸۲، شماره۸۰۴
امامان شيعه هم با استناد به احاديث زير حكم به سنگسار ميداده اند:
از محمد بن علی روایت شده است:
مرد و زن همسردار )که مرتکب زنا شده باشند( نخست صد تازیانه میخورند سپس سنگسار میشوند الإستبصار، جلد۴، صفحه۲۰۲:عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلامفِی الْمُحْصَنِ وَ الْمُحْصَنَةِ جُلِدَ مِائَةً ثُمَّ الرَّجْمَ
علی پسر ابی طالب درباره زنای محصنه به سنگسار حکم می کرد.
وسائل الشیعة جلد۲۸، صفحه۶۲،حدیث ۳۴۲۰۹:
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ قَیْسٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلامقَالَ قَضَی امیرالمومنین علیه السلاملِلْمُحْصَنِ الرَّجْمَ
از جعفر صادق روایت شده است:
سنگسار حدّ بزرگ الهی، و تازیانه زدن حدّ کوچک الهی است هر گاه مرد و زن آزاد زنا کنند، به هر کدام یک صد تازیانه میزنند.
امّا مرد و زن همسردار باید سنگسار شوند خداوند مشخص فرموده که رابطه جنسی تنها از راه حلال آن انجام گیرد؛ کسی که از ین حکم تخلف کند اگر مجرد باشد تازیانه می خورد، و اگر متاهل باشد رجم می شود، زیرا از حدود خدا تجاوز کرده است
الإستبصار جلد۴، صفحه۲۰۲:
عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ الرَّجْمُ حَدُّاللَّهِ الْأَکْبَرُ وَ الْجَلْدُ حَدُّ اللَّهِ الْأَصْغَرُ
وسائل الشیعة، جلد۲۸، صفحه۶۲، حدیث ۳۴۲۱۰:وَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَی بْنِ عُبَیْدٍ عَنْ یُونُسَ عَنْ سَمَاعَةَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ الْحُرُّ وَ الْحُرَّةُ إِذَا زَنَیَا جُلِدَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍفَأَمَّا الْمُحْصَنُ وَ الْمُحْصَنَةُ فَعَلَیْهِمَا الرَّجْمُ
اصول کافی جلد ۵، صفحه ۴۹۱، حدیث ۳:عن عمرو بن قیس قال قال ابوعبدالله علیه السلام:وَ إِنَّ اللَّهَ حَدَّ أَنْ لَا یُنْکَحَ النِّکَاحُ إِلَّا مِنْ حِلِّهِ وَ مَنْ فَعَلَ غَیْرَ ذَلِکَ إِنْ کَانَ عَزَباً حُدَّ وَ إِنْ کَانَ مُحْصَناً رُجِمَ لِمُجَاوَزَتِهِ الْحَدَّ
حال مسلمانان بايد اعتراف كنند كه رفتار محمد مافوق كلام خدا بوده
يا محمد بر خلاف دستور الله و قرآن عمل كرده است
يا ايه رجم وجود داشته و از بين رفته و قرآن تحريف شده است
كه در هر حالت باعث رسوايي اسلام ميشود
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر