۱۳۹۴ اردیبهشت ۵, شنبه

احکام و آیین شرع اسلام.1


احکام و آیین شرع اسلام، قوانینی بدوی و بجا مانده از دوران بربریت در قرن حاضر
4- طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات در بحث مجموعه آیات الهی الله در باب احکام و شرع آیین اسلام.
جمع کل: 30 سوره و 167 آیه، در هفده نوشتار.
نوشتار 1 از 17
در این بحث که سخن از آیات 167گانه احکام شرع در باب جهاد، قتال و اموال دزدی مردم و دگراندیشان است به این نتیجه خواهیم رسید که تازیان پابرهنه با گفتن فقط یک تشهد مستحق لطف و کرامت الهی الله در همه امور شکمی و زیر شکمی خواهند بود.
در مبحث های پیشین ( دوم و سوم ) یعنی آیات بهشت و جنت و آیات عذاب و تهدید و دوزخ و قیامت از قرآن در اختلاط با همین موضوع بحث چهارم یعنی آیات قتال و جهاد، می بینیم که هر سه مورد و ضلع این آیات سوخت و ساز و توجیه شرعی و درونی یک مسلمان تند رو را فراهم می سازد. این بدان معنا است که یک مثلث سه ضلعی در قرآن وجود دارد که عامل و بانی نه تنها ترویج و گسترش اسلام در داخل عربستان بوده است بلکه موتور تهیج و حرکت این تندروی در خارج از عربستان در صدر اسلام و همچنین امروز بعد از ۱۵ قرن را نیز باعث شده است.
مسلمانان اعتقاد و عمل به این بخش چهارم از بحث طبقه بندی آیات قرآن که احکام نامیده میگردد را فضیلت اسلامی و یا به زبان امروزی نواندیشان اسلامی " اخلاق " می نامند!
یعنی اینکه سر بریدن یک دگراندیش بنام الله و تجاوز بر زن مظلوم بجا مانده از شوهر مقتول و دست اندازی بر دختر و پسر یتیم بجا مانده از این عمل شنیع و غارت و چپاول اموال وی را مسلمانان فضیلت می نامند و نه تنها که خود را محقق بر انجام این عمل میداند بلکه با زبانی دراز خواستار پاداش اخروی در جهان خیالی آخرت خود هم می باشد!
اعضای این سه ضلعی که سوخت و ساز ایدولوژیک یک مسلمان را تهیه می بینید بدین شرح اند:
1- مجموعه آیات جنت و بهشت.
2- مجموعه آیات دوزخ و قیامت.
3- مجموعه آیات احکام در بخش قتال و جهاد و غنائم و دزدی از اموال غیرخودی و تجاوز بر زنان شوهر دار.
دو ضلع نخستین این مثلت در دوران بعثت و مکه شکل گرفت و ضلع سوم هم نا خواسته محصول شرایط فقر و گرسنگی نو مسلمانان مهاجر و انصار در دوران مدینه است. اضلاع و زوایای یکم و دوم آیات جنت و دوزخ هوشمندانه در کنار یکدیگر قرار داده شده اند. دوران مکه تمرکز محمد بر ترس و پاداش بود. وی دست تنها بود و تنها با بشارت بهشت و ترس از دوزخ تلاش بر جذب اهالی مکه را داشت. اما ضلع و زاویه سوم این مثلت محصول فرار بزرگ وی به مدینه و درک قوی و صحیح محمد از روحیات دو قوم اوس و خزرج و فقر و گرسنگی مهاجرین در مدینه بود.
تازیان سالی هشت ماه از سال را به جنگهای قبیله ای علیه یکدیگر می پرداختند. طبع تند و خشونت محور اصلی زیست آنان بوده است بخصوص دو قبیله اوس و خزرج سالیان درازی با یکدیگر در خصومت و زد و خورد و دزدی از یکدیگر بودند. انگیزه صلح و عدم خشونت بین همین دو قوم باعث دعوت محمد به مدینه شد. البته محمد این دو قوم را با یکدیگر سازش داد ولی این بدان مورد نیست که صلح و آسایش به مدینه برگشت. تا دیروز قبل از ورود محمد در مدینه این دو قوم از یکدیگر سلاخی می نمودند و اینک با سازش و توافق و شرعی نمودن آن قتال و دزدی از یکدیگر در قرآن تحت عنوان آیات جهاد، همان معامله را با دیگران و غیرخودی ها انجام میدادند! محمد با طرح آیات غنائم و دزدیدن اموال مردم و مشروع نمودنش حتی زنان شوهر دار را در نسا(24) در سال هشتم هجری از آن این دو قوم و سایر نو مسلمانان نمود!
انگیزه ترویج خشونت و چپاول اموال مکیان و دگر اندیشان بود که باعث گردید که محمدی که غزوه وادان را با فقط ۷۰ نفر شروع نموده بود در راهزنی بدر این نفرات را به ۳۰۵ نفر برساند و در صلح حدیبیه به ۱۴۰۰ نفر و در فتح زورکی و نظامی شهر مکه به رقم ۱۰ هزار نفر و در غزوه انجام نشده تبوک به رقم ۳۰ هزار نفر افزایش دهد.
براستی که بخش چهارم از بحث احکام موتور ترویج و تهیج شکم و زیر شکم تازیان پابرهنه بوده است.
یک فناتیک و تند رو مسلمان چنین تصور می کند که اگر از وظیفه شرعی خود در ضلع آیات جهاد تخطی نماید باید با ضلع دیگر یعنی آیات دوزخ و مجازات روبرو بگردد. پس با رعایت و التزام بر ضلع آیات جهاد، بنا بر تصورش ضمن اینکه آخرت خود را با رعایت این آیات تضمین می نماید از مجازاتهای ضلع و آیات دوزخ مصون و ایمن خواهد ماند و همچنین از ضلع سوم یعنی آیات دهان پرآب کن بهشت هم بهره مند میگردد. الحق که معامله دو سویه و خوبی است که محمد با رندی تمام به آنها قبولانده است. هر سه ضلع شدیداٌ مکمل یکدیگرند. یک بچه مسلمان از همان دوران طفولیت بوسیله سیکل دین ارثی خانواده اش از مندرجات اسلام آگاه و واقف براین سه ضلع الهی خواهد گردید.
درک این سه ضلع و زاویه در تازینامه قطعاٌ شاه کلید درک مشکلات خونین 1500 سال گذشته جهان اسلام است. امروزه همین اخطلاط شوم سه ضلع آیات ( جهاد - دوزخ- بهشت) عملاٌ بخشی بزرگ از سرزمینهای اسلامی را فلج نموده است. علیرغم گذشت 1500 سال و پیشرفت مدنیت و بهره وری مسلمانان از تکنولوژی و یا تولد در کشور متمدن غربی بعنوان نسل دوم این سه ضلع براحتی میتواند از مسلمانان قربانی بگیرد و می گیرد. بخشی از مسلمانان عرب زبان و تند رو خوب میدانند این مثلث یک زمانی تازیان را از ماورالنهر تا دریای مدیترانه وسعت قلمرو داده بود.
اگر اطلاع جزیی از تاریخ صدر اسلام و تعداد 82 سریه و 34 غزوه الهی در مدت فقط 10 سال مدینه داشته باشید.
اگر از نحوه کشتار دگراندیشان و یا اقوام یهودی اهل کتاب بوسیله مسلمانان مطلع باشید.
اگر مطلع از روحیات تازیان پیش از اسلام در جنگهای 8 ماهه در سال که در قرآن تحت عنوان تایید ماههای حرام آیه دارد باشید. همه این اطلاعات قبلی به یک فرد جویا و کنجکاو این نتیجه و خبر را میدهد که حضور و وجود این سه ضلع و زاویه در روند و ترویج و گسترش اسلام تا چه حد و مرحله ای کارساز بوده است.
حقیقتاٌ تاریخ اسلام در بخش مدینه محصول گسترش و مدیون همین ائتلاف شوم این سه ضلع و زاویه از آیات قرآن بوده است. این سه ضلع خوراک عقیدتی و ایدولوژیکی ترویج اسلام با شمشیر بوده است.
مدنیت ها و امپراطوری ها و خواستگاه تمدنهای فراوانی بوسیله این سه ضلع شوم متلاشی و نابود شدند. همانطوریکه گفته شد امروزه تعداد فراوانی از مسلمانان های تند رو هنوز معتقد به مفاد این سه ضلع از آیات می باشند که خوشبختانه در خارج از سرزمینهای اسلامی در کشورهای سکولار غربی به سهولت و آسانی بازتابهای این شر اسلامی بازگو میگردد و به قضاوت عمومی گذاشته میشود. آنچه شوربختانه هنوز در خور توجه است و مسلمانان از انجام دادن آن سرباز میزنند این است که آنها خود با خواندن قرآن باید به مفاد و درونمایه این سه ضلع از آیات قرآن برسند و پی ببرند که ظاهراٌ تا به امروز به دلایل مختلف از جمله ترس جهنم واهی است، نرسیده اند و این بدان معناست که بوی خون و ترور و کشتار همچنان در سرزمینهای اسلامی و بعضاٌ غیر اسلامی در دهه ها و شاید سده های بعدی نیز برقرار خواهد ماند.
ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر