۱۳۹۴ اردیبهشت ۷, دوشنبه

احکام و شرع آیین اسلام.4

مجموعه آیات الهی الله در باب احکام و شرع آیین اسلام.

احکام و آیین شرع اسلام، قوانینی بدوی و بجا مانده از دوران بربریت در قرن حاضر
4- طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات در بحث
جمع کل: 30 سوره و 167 آیه،
اینک در مرور و بررسی تمام 27 آیات نماز خواهیم دید که به چه نحوی این آیات پراکنده از یکدیگر که هر کدام در جای دور از هم قرار دارند توسط مترجم و مفسر قرآن با آوردن (پرانتز) مطالبی را به معنای قرآن اضافه نموده شده است که به هیچ وجه در متن عربی قرآن موجود نمی باشد. به عنوان مثال یکی از این دستکاریها در هود(114) است که مفاد عربی قرآن به هیچ وجه همسوی با متن ترجمه شده آن ندارد. مضافا قرآن هیچ توضیح و تاکیدی برپنج مرتبه خواندن نماز- نه در این آیه و نه در آیاتی دیگر ننموده است.
اولین اشاره به نماز:
- سوره شماره 2- بقره(238) از توجه کامل به نماز بخصوص نماز وسطی صحبت می کند. (به نظر اکثر مفسران نماز صبح است)
(تحت چه عنوان نماز وسط را مفسران نماز صبح می گویند؟)
- بقره(239) اگر شما را بیم خطری از دشمن باشد پیاده و یا سواره نماز بجا آرید.
(چرا قبل از بیان و تشریح طریقه خواندن نماز و مقدمات و وضو و تیمم به بیم خطر دشمن پرداخته است؟)
- سوره شماره 4- نساء(43) در حال مستی نماز نخوانید.
(چرا قبل از خواندن نماز و مراحل آموزش و اجرای آن در فکر هوشیاری و یا مستی نماز گذار می باشد؟)
- نساء(101) نماز مسافر 4 رکعتی به 2 رکعت تبدیل میگردد.
- نساء(102- 103) طریقه نماز در هنگام جهاد و جنگ.!!!.
(بدون اشاره به خواندن و مراحل نماز روزانه به نماز مسافر و نماز به هنگام جهاد پرداخته است)
- سوره شماره 5- مائده(6) ای اهل ایمان چون برای نماز برخیزید صورت و دستها را تا مفرق(آرنج) بشوید و سر و پا ها را تا بر آمدگی پا مسح کنید و در ادامه غسل و تیمم را اشاره می نماید.
*( وضو و اولین مرحله خواندن این فریضه مهم و ستون دین را در سوره پنجم ردیف قرآن پیدا می کنیم- حال تاکید بر توجه کامل در نماز وسطی دراولین آیه از آیات 27 گانه نماز در بقره(238) سوره دوم بوده است. این روش چیدمان قرآن به عمد و بر برنامه هیات چهارنفره عثمان بوده است تا مسلمانان خود هیچگاه نتوانند بصورت فردی و شخصاٌ به قرآن رجوع نمایند).
حال به پرانتزهای مفسر در تبدیل آیات سه گانه نماز به مراتب پنج گانه نماز یومیه می پردازیم:
- سوره شماره 11- هود(113) برای اولین بار به زمان خواندن نماز بدین شرح توضیح میدهد:
و نماز را در دو طرف(اول و آخر) روز به پا دارید و نیز در ساعت تاریکی شب.
( آیه خیلی واضح به سه مقطع زمانی اشاره دارد و هیچ اشاره و تاکیدی بر پنج نوبت بودن نماز یومیه ندارد).
حال اولین اشاره به نماز پنجگانه را در زیر بدین صورت داخل پرانتز بوسیله مفسر و مترجم در قرآن بدست می آوریم. آیا شخص مسلمان رجوع کننده به قرآن نباید گیج بگردد؟
۱- هود(114) ای رسول ما- تو صبر کن که خدا هرگز اجر نیکو کاران را ضایع نگذارد.
( این آیه نه به نماز و یا زمان و مراحل آن اصلا اشاره ای کرده و نه مفاد آن اصلا ربطی به نماز دارد و نا معلوم است که استاد الهی قمشه ای به استناد چی این مطلب را در داخل پرانتز جای داده است.( ادای نماز پنجگانه با مومنان!!!)
- سوره شماره 15- حجر(87) سوره حمد را 2 بار در هر نماز بخوانید.
( این اشاره به خواندن سوره حمد که تنها بخشی از نماز است- برای اولین و آخرین مرتبه در قرآن آمده است و دیگر در هیچ جایی از قرآن اشاره ای به خواندن چیزی در سایر مراحل نماز مثل رکوع و سجده ننموده است)
- سوره شماره 17- الاسراء(78) نماز را وقت زوال آفتاب تا اول تاریکی شب بپا دار و نماز عشا را از بدو تاریکی شب بپا دار و نماز صبح را نیز بجای آر که آن نماز مهم است.
( این آیه مجدداٌ فقط به نماز عصر- عشا و صبح اشاره دارد- یعنی فقط نماز سه گانه)
- الاسراء(79) اشاره به نماز شب.
- الاسراء(110) و تو در نماز نه صدا را بسیار بلند و نه بسیار آهسته گردان.
دومین اشاره مترجم قرآن به نماز پنجگانه در داخل پرانتز مفسر و مترجم در صورتی که متن ترجمه شده به فارسی فقط از پیش از طلوع و بعد از غروب و ساعاتی از شب تار(3 گانه بودن) صحبت می کند و اصلا باز تاکیدی به پنجگانه بودن ندارد).
۲- سوره شماره20- ط (130) خدای را پیش از طلوع خورشید و بعد از غروب آن و ساعاتی از شب تار و اطراف روز روشن ستایش و تسبیح گو باش( مفسر می گوید: این آیه نماز های پنچگانه یا بعضی از آنها با نماز شب مراد است).
- سوره شماره30- روم(17) خدا را هنگام شام و صبحگاه در نماز مغرب و صبح تسبیح و ستایش گویید.( مجدداٌ 3 گانه بودن).
سومین اشاره مترجم قرآن به نماز پنجگانه داخل پرانتز.
۳- روم(18) و شما نیز در تاریکی شب و نیمه روز به ستایش او مشغول شوید( در نماز عشا و ظهر).و بعد در ادامه آیه- البته باز در پرانتز بوسیله مفسر:(این دو آیه مشتمل بر ذکر همه نماز های پنجگانه است!).
(متن آیه از تاریکی شب و نیمه روز صحبت می نماید و مترجم در داخل پرانتز از پنجگانه بودن نماز سخن می گوید!).
همانطور که می بینید فقط در سه سوره فوق( هود- ط - روم) بکمک مفسر آیات پنجگانه خواندن نماز یومیه دیده میگردد).
- سوره شماره 50- ق(39) پیش از طلوع خورشید( به نماز شب) و پیش ازغروب آن (به نماز ظهر و عصر).
- ق(40) و باز برخی از شب را(به نماز مغرب و عشاء).
( در هر دو آیات سوره ق باز به دو یا سه بار نماز روزانه تاکید دارد و نه به پنج مرتبه!!)
- سوره شماره52- الطور(49) تاکید مجدد به دو بار نماز.!
- آیات سوره جمعه(9 تا11) در شماره 62 به نماز جمعه و آیات سوره المزل(2 تا 4- 6 -20) در شماره 73 به نماز شب مربوط میگردد.
در ختم کلام و نبود آیات پنجگانه در قرآن:
1-هود(114) اصلا راجب به نماز صحبتی ندارد.
2- ط (130) متن قرآن فقط تاکید سه بار نماز دارد.
3- روم(17- 18)تاکید باز به دو و یا سه مرتبه نماز دارد و تایید های داخل پرانتز فقط بوسیله مترجم اضافه گردیده شده است.
تمام این دستکاریها و اضافه کردن مطلب در داخل پرانتز- در حالی صورت می پذیرد که قرآن در انعام(159) و روم(32) تاکید شدید بر عدم تفسیر بر تفرقه و فرقه گرایی نموده است.
- انعام(159)آنان که دین را پراکندند و در آن فرقه فرقه شدند چشم از آنها بپوش که مجازات آنها با خدا است.
- روم(32) از آن فرقه ( هواپرست نادان نباشید) که دین فطرات خود را متفرق و پراکنده ساختند.
این تناقض ها در متن آیات نماز در حالی است که هر کدام از این آیات بطور پراکنده در سوره ای به دور از هم قرار دارند. به عنوان مثال :
سوره هود در ردیف شماره 11.
سوره ط در ردیف شماره 20.
سوره روم در ردیف شماره 30 قرآن جای گرفته اند.
با این اوضاع و احوال اگر کسی همتی کند و در صدد پیدا نمودن نظم و ترتیب آیات نماز بر آید- باید ازآیه 238 سوره شماره 2 بقره(صفحه 39) تا آیه 2 از سوره شماره 73 المزمل در( صفحه 574 ) قرآن پیش برود تا این مجموعه نا هم آهنگ را شاهد باشد!
این همان چیدمان عمدی قرآن در زمان عثمان بوده است. آنان در پی داشتن کتابی بزرگ و با شکوه بودند تا خوانندگان آن نتوانند به تنهایی از پس خواندن و درک فهم آن بر آیند و همیشه نیازمند دارالخلافه و حکومت باشند. غافل از اینکه بزرگی و شکوه یک کتاب باید بر اساس مفاد و محتویات آن باشد نه پراکنده گویی و تناقضات عدیده در آن کتاب.
این پراکنده گویی ها در قرآن نه فقط در مورد آیات نماز بلکه در اکثر سوره ها و موضوعات مختلف به وضوح دیده میگردد و این در حالی است که به ادعای خود قرآن در بحث" توضیح و تشریح آیات قرآن بند یکم آیاتی با روشن و هویدا و با بیانی برای عموم به تعداد 24 سوره و 36 آیه" تناقض آشکار دارد. در زیر فقط 4 آیه از آن مجموعه آیات 36 گانه را مرور می نمایم تا واضح گردد- این عدم روشنی و هویدا بودن آیات برای عموم مردم!
- آل عمران(138) حجت و بیانی است برای عموم و راهنما و پندی برای پرهیزکاران.
- هود(1) کتابی است با دلایل محکم و روشن.
- هود(17) آیا پیغمبری که از جانب خدا دلیلی روشن مانند قرآن دارد.
- الاسراء(89) همانا ما در این قرآن برای مردم هرگونه مثال و بیان روشن آورده ایم.
همچنین آیاتی در سوره القمر به آسان فهم بودن مفاد قرآن اشاره دارند. در صورتیکه با مرور آیات نماز دیدیم که این کتاب نه دلائل واضح و روشنی دارد و نه مطالبش آسان فهم است.
همانطور که می بینیم آیات نماز نه می تواند راهنمای ی برای پرهیزکاران باشد و نه کتابی با دلایل محکم و روشن . دسترسی به آیات نماز در قرآن عملا با پراکندگی آیات و مبهم بودن آن برای مسلمانان امری ناممکن و سخت می باشد.
ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر