۱۳۹۴ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

نگاهی پژوهش گرایانه در بهم ریختگی آیات قرآن .20



نگاهی پژوهش گرایانه در بهم ریختگی آیات قرآن
( و طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات)


7- آیاتی از تعلقات دنیوی و مادیات ( کاخ- قصر- لباس حریر- زیورآلات) در بهشت اخروی:

کهف(31) حج (23) فرقان(10- 24- 75) فاطر(33) زمر(20) دخان(53) الرحمن(54) الواقعه(15) الانسان(12) الغاشیه(13- 15- 16) = 10 سوره و 14 آیه.

- کهف(31) بر تن زیورهای زرین بیارایند و لباس های حریر و دیبا پوشند و بر تخت عزت تکیه زنند.
- حج(23) در آنجا طلا و مروارید بر دست زیور ببندند و تن را به حریر بیارایند.
- فرقان(10) در آن بهشت قصرهای بسیار عالی خاص تو قرار خواهد داد.
- فرقان(24) اهل بهشت مسکن و قصری بهتر از دوزخیان دارند!!!
- فاطر(33) با زر و گوهر های آن به دست و بدن زیور ببندند و جامه حریر در بر کنند.
- زمر(20) در بهشت رضوان و باغ فردوس جاویدان کاخ و عمارتهای بالا یکدیگر بنا شده است.
- دخان(53) بر تن لطیف ترین لباس از سندس و استبرق حریر نازک و ستبر بیاراسته.
- الرحمن(54) بر بستر های از حریری استبرق تکیه زده اند.
- الواقعه(15) در آن بهشت به عزت بر سریرهای زربفت به انواع جواهر تکیه زنند.
- الانسان(12) باغ بهشت و لباس حریر بهشتی.
- الغاشیه(15)و بر هر تخت بالشهای لطیف و مرتب داشته اند.

اگر روح فرضیه ای خارج از جسم و ماده باشد و به محض مرگ از بدن انسان خارج شود و به فضای لایتنهاهی بپیوندد. پس دیگر اینهمه ماده گرایی و آوردن تعلقات دنیوی برای پدیده ای خارج از دنیای مادیات چیست؟

روح که جسم ندارد تا بر تن خویش زیورآلات و لباس حریر و دیبا بپوشد. یا در قصر و کاخ و عمارت بربالشهای لطیف تکیه زند. اینان همه جسم و ماده می باشند که در این دنیای خاکی تعلق خاطر طمع آدمی می باشند. دنیای معنوی و روحانی روح که با ارزشهای مادی نباید سنجیده بگردد. اگر قرار باشد تمام متعلقات دنیوی از قبیل باغها که نهرها در زیرش جاری است ،زنان و حوری و پسران لولو مکنون- میوه و گوشت مرغان و شراب ناب در کوزه های بلورین که عامل تمام اختلافات دنیوی و ریشه درطمع آدمی برای بیشتر خواستن از آن می باشد همه در بهشت معنوی و روحانی جمع شده باشند که نباید بین این زندگی و آن دنیا دیگر فرقی بماند.

آیا آن گروه از متشرعین مذهبی که در صدد ماله کشی و توجیه موارد غیر عقلانی قرآن را دارند و آیات جن را به پدیده الکترومغناطیس تشبیه می نمایند برای چشمه شراب سلسبیل که خماری و سر درد برای خورنده اش نمی آورد و یا زر و زیور و لباسهای حریر و جواهراتی مثل طلا و مروارید هم در صدد توجیه و تفسیری بوده اند؟
صد البته که اینبار به تفسیر از معنای پنهان آیات قرآن پناه می برند که حقیقتا فقط با ماله کشی خود را متقاعد می نمایند و با مجموعه آیات 36 گانه روشن- واضح- هویدا در چهارمین بخش توصیف قرآن تناقضی دیگر بر سایر تناقضات قرآن می افزاید.

مضافا امروزه که اسلام سیاسی بحث روز شده است، این قبیل آیات در کنار وعده حوری و رفاهیات بهشت دقیقا همانند سوخت موتور تحرک یک بمب گذار عمل و اثر می کند. مومنان واقعی به این آیین اگر در صدد نجات این اعتقاد هستند باید خط کشی و تمایزی بین این قبیل آیات اوهامی و سایر آیات روحانی قران بنهند تا فرد مسلمان با تصور سازی جعلی از بهشت خود را در قبال کشتار و خشونت بر دیگران مستخقق این امیتارات ویژه نبیند. آنچه امروز بعنوان صحنه های دلخراش به تصویر کشیده میگردد ادامه همین قبیل آیات و پذیرش رباط گونه معتقدین آن است.

بنابراین محمد در راستای ابداع الله ضمیر و نهان خود:
روحیه جنگ و خشونت ورزی عربی را با آیات قتال و جهاد پوشش داد.
طمع و مال ورزی دنیوی شان را با آیات غنائم و دزدی مقدس توجیه نمود.
پاداشهای اخروی و وعده آخرت را با زن و شراب و آب خنک و گوشت مرغان فراهم کرد.
زیرا: محمد فقط یک رفرمیست عرب بود که برای تحقق خواسته های خود ماکیاولیسمی عمل میکرده و بخوبی از روحیات مردمان تازی مطلع بوده است.

ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر