۱۳۹۴ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

نگاهی پژوهش گرایانه در بهم ریختگی آیات قرآن .19


نگاهی پژوهش گرایانه در بهم ریختگی آیات قرآن
( و طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات)

3- آیاتی در اشاره به خوردن میوه - گوشت و رزق و طعام دنیوی در بهشت اخروی!

بقره(25) رعد(35) نحل(31) ط (118) حج(58) سبا(4) یس(57) صافات(42- 43) مریم(62) ص(51- 54) غافر(40) زخرف( 71- 73) دخان( 55) محمد(15) الطور(19- 22) الرحمن(50- 52- 54-68) الواقعه(20- 21- 28- 32- 33) الانسان(14) المرسلات(42- 43) الحاقه( 23- 24) = 20 سوره و 33 آیه.

- نحل(31) و متقیان هرچه بخواهند میل کنند.
- ط (118) در بهشت هر گونه غذا و لباس مهیاست و نه هرگز آنجا گرسنه میشوی و نه برهنه و عریان مانی.
- یس (57) برای آنها میوه های گوناگون هر چه بخواهند آماده است.
- مریم(62) روزی آنها صبح و شام بی هیچ رنج به آنها میرسد.
- زخرف(71) برآن مومنان کاسه های زرین و کوزه های بلورین مملو از انواع طعام لذیذ دورزنند.
- زخرف(73) در آنجا میوه فراوان هر چه خواهند تناول کنند.
- محمد(15)نهرهای از شیر بی آنکه طعمش تغییر کند.نهرها از عسل مصفی و تمام میوه ها بر آنها محیاست.
- الطور(19) بخورید و بیاشامید شما را گوارا باد.
- الطور(22) از هر نوع میوه و گوشت لذیذ که مایل باشند فراوان است.
- الرحمن(54) میوه درختانش در همان تکیه گاه در دسترس آنهاست.
- الرحمن(68) میوه و خرما و انار بسیار است.
- الواقعه(21) گوشت مرغان و غذا.

الله ضمیر و نهان محمد، تمام این آیات میوه و گوشت مرغان و طعام دنیوی که در آن صحرای پر از فقر و نکبت مالی اعراب پابرهنه در آن غوطه ور بودند را در کنار آیات نهر آب و سایه درخت جمع نموده و بصورت پاداش اخروی در قرآن وعده میدهد. فقط یک نکته اینجا نا مفهوم باقی میماند که به چه صورت تمام این تعلقات دنیوی که برای نیاز های جسم و بدن می باشد به دنیای بعد از مرگ و روح بی جسم و بدن بسط داده میشود؟

- ط (119) و نه هرگز در آنجا به تشنگی و نه به گرمای آفتاب آزار بینی.
- الانسان(13) در بهشت نه آفتابی سوزان ببینید و نه سرمای شدید.
- ط (118) در بهشت هر گونه غذا و لباس مهیاست و نه هرگز آنجا گرسنه میشوی و نه برهنه و عریان مانی.

هر سه آیه فوق نشانگر این واقعیت است که محمد با وعده های سرخرمن اعراب بادیه نشین که پیکر اصلی لشگریان اسلام و مجاهدین کشورگشا و فتح کننده بودند را بدین نحو با تامین شکم و زیر شکم و مایحتاج دنیوی به صف واحد در آورد. در دنیای بعد از مرگ که صرفا یک روایت شفاهی است بدون هیچ سندیت، بدن و جسمی وجود ندارد که برای آن لباس محیا باشد. جسم و بدنی موجود نیست که گرسنه و تشنه و یا از گرمای سوزان و سرمای شدید در مضایقه بماند.
البته شرط دستیابی به این میوه و مرغ و گوشت بسیار ساده و سهل است. کافی است یک نمونه دیگر از شرح وظایف آیات قتال و کشتار را مرورکنیم:

- مائده(33)کیفر آنان که با رسول او به جنگ برخیزند و به فساد کوشند در زمین جز این نباشد که آنها را به قتل یا دار کشند و یا دست و پاهایشان به خلاف ببرند( یعنی دست راست را با پای چپ و یا بالعکس) و یا نفی بلد و تبعید از سرزمین.

همانطور که قبلا در نساء(89)- محمد(4) دیدیم تازیان برای دستیابی به آب خنک و گوارا و سایه درخت باید هزینه بپردازند و بتوانند آیات قتال و خشونت ورزی را به نحو احسن اعمال کرده و اگر در این مسیر و شرح وظایف هم شهید و کشته شوند بدون هرگونه سوال و جوابی به بالاترین درجات و مراحل بهشت وارد میگردند. این شرح درخواست برای دستیابی بر این نعمات از خاصه و تخصص های ذاتی بادیه نشیننان بوده است. آنان همین اعمال و مفاد خواسته شده در آیات جهاد و قتال را نسل در نسل انجام میدادند و دستمزد خاصی هم دریافت نمی نمودند. اینک حجم دستمزد و پاداش به نسبت قبل بسیار چشمگیر و به نواحی خارج از دشت حجاز و شبه الحزیره هم می رسد. دیگر زنان شوهر دار هم در امان نیستند و زنان شوهر دار هم بزودی به لیست بلند بالای وعده و عید برای رزمندگان جان برکف اسلام افزوده میگردد. الحق که این لیست پاداشها در این دین و آیین بهترین هدایای زمینی و آسمانی برای این تازیان آدمخوار بود.

معامله دو سویه خوبی است. یاکافری را در جنگ به درک واصل کرده و اموالش را برابر" آیات غنائم 7 سوره و 17 آیه در بحث مجموعه آیات الله در باب احکام و شرع آیین اسلام" مصادره نموده و یا اگر کشته و شهید شد در بهشت جنت رفته و به وی وعده داده شده تا مکانی پر رونق برای ابدالعمر برایش با طعام و شراب وگوشت و زن و لباس وی برای همیشه تامین و آماده است!!!

ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر