۱۳۹۴ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

نگاهی پژوهش گرایانه در بهم ریختگی آیات قرآن .13


نگاهی پژوهش گرایانه در بهم ریختگی آیات قرآن
( و طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات)

نوشتار سیزدهم:

11- آیات عدم تحمل زنان دگراندیش و مزایای مسلمان شدن برای زنان:

بقره(221) مائده(5) ممتحنه(10- 11)= 3 سوره و 4 آیه.

- بقره(221) با زنان مشرک ازدواج مکنید. همانا کنیزکی با ایمان بهتر از زن آزاد و مشرک است. زن به مشرک ندهید مگر ایمان آورند.(!)
- مائده(5) نیز حلال شد نکاح زنان پارسای مومنه و زنان اهل کتاب در صورتیکه شما اجرت و مهر آنان را بدهید و آنان هم زنا کار نباشند.(!)

مزایای مسلمان شدن برای زنان:
- ممتحنه(10)زنانی که با شما هجرت کردند و به سوی شما آمدند دیگر به شوهران کافرشان بر مگردانید ولی مهر و نفقه ای که شوهران مخارج آن زنان کرده اند به آنها بپردازید.(!)
- ممتحنه(11) اگر از زنان شما کسانی (مرتد شده) و به سوی کافران رفتند شما در مقام انتقام بر آیید مهر و مخارج زن را از کافران بگیرید.(!)

- بقره(221)با زنان مشرک ازدواج مکنید. همانا کنیزکی با ایمان بهتر از زن آزاد و مشرک است. (!)
این داستان نجاست اهل کتاب و مشرکین و منافقین که اگر زنان آنان بوسیله سلحشوران اسلام بر اساس نساء(24) در جنگ با کفار دستگیر شوند بلافاصله تبدیل به کنیز میگردند به استناد آیه الهی توبه(28) نجس و ناپاک هستند. حال چگونه الله این زنان مشرک و نجس را برای همخوابگی و بهره وری جنسی عرب تشنه جنس مخالف و سکس پاک و مباح می نماید و البته در این رابطه هم فراموش می کند که آیه ی دال بر پاکی این گروه نجس نازل نماید، خود جای پرسش دارد!؟

"با اینکه فقه شیعه اعتقاد دارد که هر گونه تماس بدنی و یا عرق دست غیر مسلمان باعث نجس شدن فرد مسلمان می شود. وقتی که مساله ارتباط جنسی و همخوابگی و بهره گیری بدنی از زنان و غیر مسلمان مطرح می گردد از داستان نجاست بسیار کوتاه می آید و بهره گیری جنسی از آنان را مجاز می داند! در اینجا دیگر مساله نجاست به هیچ روی مطرح نمی گردد و مرد مسلمان می تواند بدون هیچ نگرانی از نجس شدن با زنان غیر مسلمان ارتباط جنسی بر قرار کند. فقهای شیعه حتی بهره گیری جنسی از زنان شوهردار غیر مسلمان را که اسیر مسلمانان شده اند و یا این که در مالکیت مسلمانان قرار گرفته اند را مجاز دانسته اند. بهره گیری جنسی از زنان غیر مسلمان به هر صورت و شکلی مجاز است و به هیچ وجه رضایت آنان لازم نیست"(1).

- النجم(19- 20) در تایید جامعه مادر تبارعربستان در پیش از اسلام است و اشاره به خدایان زن (لات- منات- عزی) دارد. آیین سیاسی اسلام زمانی در عربستان شکل گرفت که این تفکر هنوز در بطن جامعه عشایری و مرد سالار عربی شبه جزیره دیده می شد. هر چند که در تقسیم بندی زمانی بشری از توحش تا این عصر تمدن، آدمی جانداری بسیار جدید و نوظهور بر روی کره زمین بوده است.سوای آن تقویم ماهانه و سی روزه زمین شناسی که انسان متمدن ماحصل 30 ثانیه آخر از 10 دقیقه آخرین در پایان روز سی ام از ماه و تقویم زمین شناسی است که هر روز آن تقویم البته به درازای 150 میلیون بوده است.

"مورگان جامعه شناس معروف امریکائی- دوران توحش یا بدویت که کمتر از یک میلیون سال یعنی چیزی معادل 99 درصد تاریخ بشری را در بر می گیرد. آغاز آن به دورانی باز میگردد که اولین گروه های انسانی زندگی اجتماعی خود را شروع می کنند. در این دوره انسان عمدتا به شکار- ماهیگیری و جمع آوری دانه های گیاهی مشغول بوده است.
دوران بربریت با کشف باغداری و کشاورزی اولیه در 8 هزار سال قبل آغاز و تا 2 هزار سال ادامه می یابد. و سرانجام عصر تمدن که با جدا شدن صنعت از کشاورزی- پیدایش مالکیت خصوصی- مبادله - پول و سرانجام طبقات اجتماعی- دولت و شهر نشینی آغاز می گردد. دورانی که در آن زنان موقعیت خود را بطور کامل از دست داده و در چهار چوب خانواده پدر سالار به برده مرد تبدیل می گردند.
بنابراین اگر زنان تنها در 6 هزار سال اخیر از تاریخ بشریت است که تحت انقیاد مردان قرار گرفته اند(بخصوص در 1500 سال اسلامی) در دورانی بیش از صد ها هزار سال در موقعیتی اگر نه بالاتر ولی حداقل برابر با مردان بوده اند"(2).

ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر