۱۳۹۴ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

.نگاهی پژوهش گرایانه در بهم ریختگی آیات قرآن.10


نگاهی پژوهش گرایانه در بهم ریختگی آیات قرآن
( و طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات)

نوشتار دهم:

8- آیاتی در باب زنان پیامبر:

احزاب(6- 28 تا 34- 36 تا 38- (50 تا 53) تحریم(1- 3- 4-5)= 2 سوره و 20 آیه.

- احزاب(6)حکم مادر مومنین برای زنان خود.
- احزاب(28) تهدید به طلاق زنان.
- احزاب(29) وعده اجر عظیم در آخرت.
- احزاب(30) تهدید به دو برابر عذاب در آخرت.
- احزاب(31) وعده به دو برابر پاداش در آخرت.
- احزاب(32)نازک و نرم با مردان سخن مگویید.
- احزاب(33) مانند دوره جاهلیت آرایش و خودآرایی مکنید.
- احزاب(34) موعظه و تذکر به تلاوت قرآن.
- احزاب(36) عقد اجباری زینب با زید بن محمد (پسر خوانده رهبر اسلام)
- احزاب(37) طلاق زینب از زید بن حارث و نکاح با محمد ابن عبدالله تا بعد از این مومنان در نکاح زنان پسر خوانده آزاد باشند!!!
- احزاب(38) محمد پدر هیچیک از مردان شما نیست.
- احزاب(50)حلال بودن تمام زنان خویشاوند- زنان مومنه ای که بدون شرط خود را برتو ببخشند و مقید به امر نکاح هم نیستی!!!
- احزاب(51) عدم نوبت همخوابگی با زنانت!!!
- احزاب(52) منع عقد هیچ زن دیگری بر محمد.
- احزاب(53) عدم نکاح زنان محمد بعد از وفاتش.
- تحریم(1) چرا آنچه خدا بر تو حلال فرمود بر خود حرام کردی(جریان حفصه).
- تحریم(3) خبر رسانی حفصه به عایشه.
- تحریم(4) توبه کردن زنان.
- تحریم(5) تهدید به طلاق زنان.

بنیانگذار آیین اسلام در سن 25 سالگی با خدیجه 40 ساله ازدواج نمود و بمدت 25 سال با وی زندگی زناشویی داشت. با آنکه در شهر مکه داشتن زن صیغه ای تقربیا امر رایج و عمومی بود اما محمد بن عبدالله هیچگاه در زمان حیات خدیجه به این فکر نیفتاد ولی بعد از فوت خدیجه در طول 13 ساله باقیمانده از عمر خود با 11 زن دیگر ازدواج که زمان مرگ 9 نفر از آن زنان عقدی را در خانه داشت و تعداد چهار کنیز هم برای خود محیا نموده بود!
متشرعین مذهبی در صدد توجیه این مطلب همیشه بوده اند که تمام ازدواجهای رهبر اسلام بعد از وفات خدیجه بعلت های سیاسی و مصلحتی بوده است!
البته هیچکدام از این متشرعین دینی درهیج جا توان ارائه سند و مدرکی که منطق پذیر باشد برای این ادعاهای خود نبوده اند!
برای نمونه اگر این ازدواجها همگی با قصد و نیت توسعه و تداوم اسلام و مصلحتی بوده است پس تصاحب و ازدواج با 3 زن جوان و زیبای یهودی دارای چه مصلحتی در آن بوده است؟
آیا مورد دیگری بجز غرایض و شهوت انسانی بوده است در اینگونه از ازدواج ها میتوان مشاهده کرد؟
و یا چرا زمانی که وی در مکه بمدت 13 سال تبلیغ آیین اسلام می نمود و در دل قوم و شهر خود بود اقدام به این ازدواجهای به اصطلاح مصلحتی دست نزد تا که در شبانگاه به همراه یار و یاور غار یعنی ابوبکر از مکه مجبور به فرار شدند؟
اگر نیک بنگریم حقیقتاٌ محمد در شهر مکه نیازمند به اینگونه ازدواجهای مصلحتی بوده است نه در مدینه.

سه ازدواج مصلحتی او یکی با سوده که بلافاصله بعد از مرگ خدیجه به منظور مواظبت از خانه و بچه های یتیم او و آن دیگری ازدواج با حفصه به منظور استحکام روابطش با عمر و سومی با ام حبیبه دختر ابوسفیان و خواهر معاویه چهارمین خلیفه در آینده امپراطوری اسلامی بود. که هر سه از جوانی و زیبایی بهره چندانی نداشتند.

شش ازدواج دیگر وی که همگی وجه اشتراکی در جوانی، زیبایی و اهداف غرایض و شهوات انسانی داشتند:

1- عایشه دختر ابوبکر را در سن خردسالی " شش سالگی" عقد نمود و در سن 9 سالگی با وی همبستر شد.

2- زینب دختر حجش "سبحان الله العظیم مصرف القلوب" و داستان پسر خوانده اش و نزول آیاتی از سوره احزاب.

3- جویره بنت الحارث اسیری 20 ساله از بنی مصطلق.

4- صفیه بنت حیی که همسر کنانه بن ابی الحقیق بود که در روز خیبر کشته شد و پیامبر پس از اخذ وی بعنوان اسیر و کنیز همان شب بدون در نظر گرفتن آیات عده و مدت زنان شوهر مرده (بقره(228-231-232-234-235)- احزاب(49)- طلاق(1-2-4) ) با وی همبستر می شود.

5- ریحانه دختر یزید که زنی زیبا و جوان از قبیله بنی النضیر بود.

6- ماریا القبطیه که یکی از چهار کنیز او در حرمسرایش بود. در زیبایی سر آمد تمام زنان وی بود. که گفته میشود مادر تنها پسر محمد بنام ابراهیم بود که در طفولیت در گذشت!
"وجه مشترک تمام این زنان فقط زیبایی و جوانی بوده است"

با توجه به آیات قرآن در اشاره به بشر و انسان بودن رهبر اسلام و تبعیت داشتن وی از عوارض و روحیات آدمی مثل:
ابراهیم(11)- الاسراء(93)- کهف(110)- فصلت(6) به تعداد 4 سوره و 4 آیه این موضوع جذب زیبایی و جوانی زنانش قابل پذیرش است و از دریچه عقلانیت میشود تمام این کشش و علاقه وی را به زنان زیبا و جوان درک و فهم نمود.
مسئله آنجا غیر قابل فهم میگردد که این انسانی که در سنین دهه پنجاه سالگی که بمدت 25 سال با یک زن فقط زندگی نمود بدین شدت در مدینه به یکباره عوض شده و آیاتی مثل سوره احزاب(38) پیغمبر را در نکاح زن پسر خوانده اش گناهی نیست! و یا احزاب(50) عدم نیاز خطبه عقد و مقدمات ازدواج بر وی و حلال بودن تمام زنان عالم برای خودش صادر کرده است!
ادعای اتصال بر عالم غیب و وحی بودن تمام مجموعه آیات قرآن که در بحث مجموعه آیات توصیف و تشریح قرآن در بند 11 و وحی بودن قرآن به تعداد 14 سوره و 19 آیه به آنها پرداخته شده است با این قضیه آیات ازدواج ها در تضاد هستند!!!
از سوی دیگر آن زندگی 25 ساله با خدیجه هم اینجا به زیر سوال میرود. خدیجه 15 سال از وی مسن تر بود و دارای جوانی و زیبایی هم نبود. ولی نفوذش با قدرتی معنوی و مادی و تامین مایحتاج دنیوی را برای او بهمراه داشت. آشنایی و ازدواج پر برکت با خدیجه باعث آشنایی رهبر اسلام با قشر مرفه مکه و ورقه بن نوفل و چند سفر وی به خارج از عربستان و ارتباط پیدا کردن او با حنفا و آزادی فکری از بابت معاش و زندگی توام با آسایش و داشتن زمان و وقت برای رفتن به غار حرا را فراهم نمود.
انقلاب فکری محمد ابن عبدالله و ایجاد تعهد و رسالت برای خود قائل شدن از برکت همین تامین معاش مادی و ارتباط داشتن با قشر مرفه و تجار مکه از پی همین ازدواج با خدیجه بوجود آمده بود. لاجرم تک زنی او بمدت 25 سال و حتی نداشتن کنیز بیشتر بخاطر مصلحت گرایی دنیوی وی بوده است و این مصلحت جویی دنیوی به مراتب بر آن مصلحت گرایی سیاسی در ازدواجهای مکرر وی در مدینه ارجعیتی بارز دارد.

در مدینه او دیگر احتیاج به نفوذ معنوی و مالی در ازدواج نداشت به تنها چیزی که نیاز داشت که در زندگی 25 ساله اش از آن بی نصیب بود،زنان زیبا و جوان بود که حداقل در 6 مورد از ازدواجهایش ( سوای کنیزان) به آن خواسته خود رسید.

تقریبا اکثر آیات فوق که در خصوص امور زناشویی وی است دارای شان نزول بوده و موضوع و حکایتی باعث و بانی آن آیه گردیده است که کتب تاریخ اسلام مملو از این احادیث و قصه ها است.

- احزاب(53) و عدم ازدواج زنانش بعد از مرگش باعث گردید که عایشه که در سن شش سالگی عقد و در سن 9 سالگی در سال یکم هجرت به خانه او رفت و تنها بمدت 10 سال تا سال دهم هجرت و زمان مرگ رهبر اسلام از زندگی زناشویی بهره مند بگردد. در زمان مرگ وی ،عایشه حدود 18 سال عمر داشت و تا سال 57 هجری که زمان مرگ عایشه بود بمدت 39 سال از برکت (احزاب 53) تنها و بصورت بیوه زندگی نمود!

زینب زن دیگر او و عامل " آیات احزاب(36- 37- 38). یعنی زینب که عقد شان در آسمانها بسته شده بود " (احزاب50) از برکت این آیه آسمانی که از سال چهارم هجری و زمان ازدواجش تا سال دهم و مرگ رهبر اسلام فقط شش سال زندگی زناشویی نمود و تا سال 20 هجری که زمان مرگ وی بود از برکت (احزاب53) تنها و بصورت بیوه بمدت 10 سال زندگی نمود.
محمد یگانه پیامبری است که در بین پیامبران اوللعزم در مورد زنان همواره از صدر اسلام تا امروز بحث ساز بوده است.

ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر