3- طبقه بندی آیات قران بر اساس موضوعات در بحث مجموعه آیات تهدید و وحشت و عذاب وقیامت و دوزخ :
جمع کل: 92 سوره و 950 آیه.
2-1- آیات تهدید به آتش دوزخ و جهنم: 46 سوره و 87 آیه:
بقره( 39- 174- 175) آل عمران( 12- 16- 151- 180- 192- 197) نساء(10- 14- 30) مائده(10) انفال(16- 36- 37- 38) توبه(63- 68- 109-113) یونس(8) ابراهیم(29- 30) مریم(86) حج(51- 72) فرقان(26) الشعراء(227) نمل(90) سجده(13) احزاب(64) فاطر(6- 7) یس(63) ص ( 27- 56- 64) زمر(19- 32) غافر(72- 73- 76) فصلت(19- 24- 28- 40- 48) شوری(45) جاثیه(35) احقاف(34) محمد(12) القمر(47) الرحمن(43) الواقعه(3- 94) الحدید(15- 19) مجادله(15- 17) حشر(17) تغابن(10) تحریم(6) المعارج(15) المدثر(17- 26- 29- 41) المرسلات(29) النبا(21- 22) النازعات(39) الانفطار(14- 15) المطففین(16- 17- 18) الانشقاق(12) الاعلی(12) الیل(14) العلق(18) التکاثر(6) الهمزه(4 تا 8).
- بقره(39) اهل دوزخ در آتش همیشه معذب خواهند بود.
- بقره(174) جز آتش جهنم نصیب نباشند.
- بقره(175) چقدر بر آتش جهنم سخت جان و پر طاقتند.
- آل عمران(180) طوق آتشین بر گردن آنها که حقوق فقیران را خوردند.
- الانشقاق(12) و به آتش دوزخ در افتند.
همانطور که می بینم آیات فراوانی به انواع و اقسام تهدیدات می پردازند. در آن گرمای سوزان دشت حجاز بهترین شیوه مجازات فکری و برانگیختن وجدان درونی و ارائه ترس ذاتی همین آیات اشاره به آتش بوده است.
شاید اگر محمد اطلاع از وضعیت جغرافیایی قطب های شمال و جنوب و مناطق سرد سیر در نیمکرهای شمالی و جنوبی را میداشت برای ساکنان آن مناطق نسخه عذاب یخ و سرما را تجویز می نمود.
به هرصورت وی خود از همان تیره و تبار تازی بود و خوب میدانست تنها زبان قابل فهم برای آن درجه و شدت از روحیه خشونت ورزی بادیه نشینان همین قبیل مجازاتها و آیات عذاب و وحشت است. وی در راستای اندیشه سیاسی و تشکیل دولت اسلامی با ایجاد اتحاد بین تازیان بود. به همین دلیل هم محمد با اعلام مفاد شوری(7) تاکید و تایید از حضور و وجود این اندیشه سیاسی- اعتقادی را که فقط در حوزه مکه و اطراف آن است را می نماید.
نتیجه روحی و روانی و فرهنگی که این قبیل آیات مملو از تهدید و عذاب و دستور شکنجه در روح و روان و ساختار معنوی مسلمانان گذاشته است بسیار مشهود و آشکار میباشد. فرد مسلمان وقتی به وضوح می بیند که الله قادر و رحیم با 99 صفات خوب و انسانی اینچنین در مقابل یک غیر مسلمان که فقط جرم و گناهش این بوده است که از قرائت تشهد و موازین اسلام خودداری نموده است،تا به این حد شدت خشونت نشان میدهد، خود را قائل به انجام این آیات و پیروی از آنها می بینید. فرد مسلمان بر این باور است که شخص و اشخاص غیرمسلمان مستحق این اعمال جنایتکارانه اند. پس اگر در دستگاه حکومتی که انتسابی به اعتفادات مردم دارد قدرت اجرایی و شغلی داشته باشد پوست از سر هموطنان خود میکند.
او بر این توهم است که باید همین مفاد آیات دوزخ را مو به مو رعایت و عمل نماید تا مسلمان بودن خود را ثابت و الله را شاد نماید. این مورد با حضور و وجود یک حکومت دینی که علائق سیاسی خود را منطبق بر شرع و اعتقادات مردم منطبق می نماید بشدت حاد و خطر ساز می شود.
امروزه ملت ایران شاهد فجیع ترین اعمال ضد بشری در شکنجه زندانیان و قتل عام های گسترده و تجاوز بر زندانیان می باشند. حکومت برای تمامی اعمال خود آیه و حدیث دست و پا کرده و میکند. آنطرف تر و خارج از مرزهای ایران حکومتهای فرقه مسلمان از نوع سنی دست به جنایات فجیع عدیده ای زده اند. این اعمال منفی و ضد انسانی را میشود تاثیرات مستقیم این قبیل آیات در تهدید و شکنجه و عذاب انسانهای دیگر دانست.
ادامه دارد...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر