- طبقه بندی آیات قران بر اساس موضوعات در بحث مجموعه آیات تهدید و وحشت و عذاب وقیامت و دوزخ :
جمع کل: 92 سوره و 950 آیه.
8- آیات آشامیدنی مردگان در جهنم: 8 سوره و 13 آیه.
انعام (70) ابراهیم(15) کهف(29) ص (57-58) دخان (46) الواقعه(54-55-56) النبا(24-25-26) الغاشیه(5).
- انعام(70) آب حمیم. کیفر کفرشان شرابی از حمیم جهنم.
- ابراهیم(15) آب صدید. آبی که می آشامند در دوزخ آب پلید چرکین است.
- کهف(29) آب مهل. آبی مانند مس گداخته سوزان.
- ص (57)آنجا آب گرم عفن حمیم و غساق را هم باید بچشند و بنوشند.
- دخان(46) آن سان که آب به روی آتش جوشان است.
- الواقعه(54) آنگاه همه از آب گرم جهنم می آشامند.
- الوافعه(55) بدانسان از عطش آن آب را می نوشید که شتران تشنه آب می آشامند.
- النبا(24)هرگز در آنجا قطره ای آب سرد و شراب طهور نیاشامند.
- النبا(25) مگر آبی پلید و سوزان و حمیم و غساق جهنم.
- الغاشیه(5) از چشمه آب گرم جهنم نوشند.
- ابراهیم(15) آب صدید. آبی که می آشامند در دوزخ آب پلید چرکین است.
- کهف(29) آب مهل. آبی مانند مس گداخته سوزان.
- ص (57)آنجا آب گرم عفن حمیم و غساق را هم باید بچشند و بنوشند.
- دخان(46) آن سان که آب به روی آتش جوشان است.
- الواقعه(54) آنگاه همه از آب گرم جهنم می آشامند.
- الوافعه(55) بدانسان از عطش آن آب را می نوشید که شتران تشنه آب می آشامند.
- النبا(24)هرگز در آنجا قطره ای آب سرد و شراب طهور نیاشامند.
- النبا(25) مگر آبی پلید و سوزان و حمیم و غساق جهنم.
- الغاشیه(5) از چشمه آب گرم جهنم نوشند.
در جایی که مردگان دوزخ برای قطره ای آب سرد و شراب طهور سرگردانند، کمی
آنطرفتر مردگان بهشتی مشغول باده نوشی و عیش و شرب و خم اند. زمانی که این
دو بحث از آیات قران که در بین 6236 آیات قرآن بطور پراکنده قرار دارند را
منظم و در کنار یکدیگر قرار میدهید به این نتیجه خواهید رسید که مولف و
آورنده قرآن در صدد ایجاد همزمان ترس و تبعیت توام با پاداش و وعده و عید
بر تازیان بوده است. عربستان سرزمین خشک و فقیری بوده است و قطعاٌ قول و
قرارهای سفره ای و رختخوابی مثل غذا و شراب و زن می توانسته عامل تهیج و
ترویج تازیان بگردد. امری که بر اساس گفته های تاریخ اسلام سنتی عملاٌ باعث
ساقط شدن دو امپراطوری بزرگ زمان خود شد. امروز تندروهای سیاسی اسلام هنوز
بر این باورند که کماکان این آیات می تواند آنان را به این اوهام متصل
بنماید!
آیات وعده شراب و شرابخوری و ترکیب شراب بهشتی بر مردگان جنت که مردگان
دوزخی بخاطر همین اعمال در آیات فوق در حال مجازات شدن هستند بدین قرار
است:
صافات(45- 46- 47) ص (51) زخرف(71) محمد(15) الطور(23) الواقعه(18- 19)
الحاقه(24) الانسان(5- 15- 16- 17- 18- 21) المرسلات(43) النبا(34)
المطففین(25- 26- 27- 28) الغاشیه(14).
جمع کل: 12 سوره و 23 آیه.
جمع کل: 12 سوره و 23 آیه.
- صافات(45) حور و غلمان با جام شراب طهور بر آنان دور می زنند.
- صافات(46) شرابی سپید و روشن که آشامندگان لذت کامل می برند.
- صافات(47) نه در آن می خمار و دردسری و نه مستی و مدهوشی.
- زخرف(71) بر آن مومنان کاسه های زرین و کوزه های بلورین مملو از انواع طعام لذیذ و شراب طهور دور زنند.
- محمد(15) نهرها از شراب که نوشندگان به حد کمال لذت بخشند.
- الطور(23) در آن بهشت جام شراب را چنان سریع از دست هم بگیرند که گویی منازعه می کنند.
- الواقعه(18) با کوزه های باورین پر از شراب.
- الواقعه(19) نه هرگز هر چه نوشند دردسری یابند و نه مستی عقل و رنج خمار کشند.
- الانسان(5) در بهشت شرابی نوشند که طبعش در لطف و رنگ و بوی کافور است.
- الانسان(15) ساقیان حور و غلمان با جامهای سیمین و کوزه های بلورین.
- الانسان(16) که آن بلورین کوزه ها به رنگ نقره خام.
- الانسان(17) شرابی که طبعش چون زنجبیل شوق گرم و عطرآگین است.
- الانسان(18) در آنجا چشمه ای است که سلسبیل اش نامند و شرابش بخوبی از حد و وصف بیرون است.
- المطففین(25) و ساقیان حور و غلمان به آنها شراب ناب سر به مهر بنوشانند.
- المطففین(26) که به مشک مهر کرده اند.
- المطففین(27) ترکیب طبع آن شراب ناب از عالم بالاست.
- صافات(46) شرابی سپید و روشن که آشامندگان لذت کامل می برند.
- صافات(47) نه در آن می خمار و دردسری و نه مستی و مدهوشی.
- زخرف(71) بر آن مومنان کاسه های زرین و کوزه های بلورین مملو از انواع طعام لذیذ و شراب طهور دور زنند.
- محمد(15) نهرها از شراب که نوشندگان به حد کمال لذت بخشند.
- الطور(23) در آن بهشت جام شراب را چنان سریع از دست هم بگیرند که گویی منازعه می کنند.
- الواقعه(18) با کوزه های باورین پر از شراب.
- الواقعه(19) نه هرگز هر چه نوشند دردسری یابند و نه مستی عقل و رنج خمار کشند.
- الانسان(5) در بهشت شرابی نوشند که طبعش در لطف و رنگ و بوی کافور است.
- الانسان(15) ساقیان حور و غلمان با جامهای سیمین و کوزه های بلورین.
- الانسان(16) که آن بلورین کوزه ها به رنگ نقره خام.
- الانسان(17) شرابی که طبعش چون زنجبیل شوق گرم و عطرآگین است.
- الانسان(18) در آنجا چشمه ای است که سلسبیل اش نامند و شرابش بخوبی از حد و وصف بیرون است.
- المطففین(25) و ساقیان حور و غلمان به آنها شراب ناب سر به مهر بنوشانند.
- المطففین(26) که به مشک مهر کرده اند.
- المطففین(27) ترکیب طبع آن شراب ناب از عالم بالاست.
اندیشه خود خدابینی برگرفته از جغرافیای خشک و سوزان عربستان در آیات فوق به وضوح دیده میشود.
بزرگترین نعمت در آن گرمای سوزان شبه جزیره عربستان آب خنک و گوارا می باشد که در " مجموعه آیات وعده و عید بهشت در بند 1 به تعداد 32 سوره و 42 آیه از نهرها و آب زلال و خنک" از آنها پیشتر صحبت نمودیم. بالطبع بدترین مجازات بر اساس ساختار زیست محیطی خشک و کویری برای قوم عرب- نبود آب و یا کمبود ، آلوده، کثیف و جوشان بودن آن بوده است.
تمام آیات اشاره شده از مشخصات داخل دوزخ و پوشانیدن لباس و موادغذائی و آشامیدنی سوزان همگی با شرایط و جغرافیای عربستان سازگاری خاصی دارند. شاید اگر این آیین در نیمکره شمالی کره زمین بر مردمانی در آنجا عرضه میگردید آنگاه تمرکز اصلی بر سرما، برف و یخ و تگرگهای آسمانی برای مجازات مردگان جهنمی می بود. مخاطبین رهبر اسلام قوم گرسنه عرب و قبائل بادیه نشین بودند. او بمدت 13 سال در مکه که دارای مردمانی شهرنشین بودند تبلیغ آیین خود را نمود ولی توفیقی بجز فرار با یار و رفیق غار خود یعنی ابوبکر حاصل ننمود. آیا تا بحال تاریخنگاران اسلامی ما بدین نکات پرداخته اند که شاید همین این قبیل تناقضات بارز وی در مفاد آیات قرآنی مردمان شهر نشین و با فرهنگ مکه را از وی دور می ساخت. بعدها و در دوران هجرت در مدینه هم آنچه به بقاء او کمک نمود آیات قتال و غنائم و جهاد بوند که تامین کننده روحیات خشم ورزی اعراب طماع و گرسنه با سابقه هشت ماه از سال در کشتن یکدیگر بود. مثلث سه گانه آیات جنت - دوزخ - قتال عامل اصلی ترویج و گسترش اسلام در داخل و خارج عربستان بوده است.
آیین اسلام بدون این سه مقوله هیچگاه نمی توانست در دل شبه جزیره عربستان پا بگیرد. هر سه مقوله نشات گرفته از جغرافیای فقیر و خشک و روحیه خشونت زای تازیان بوده است. امروزه برای انسان مدنی قرن 21 که پایبند بر شعور انسانی و اخلاقی است این قبیل مفاد و قول و قرارهای دنیوی و مادی به هیچ وجه نمی تواند اندیشه معنوی کسی را تامین نماید.
بزرگترین نعمت در آن گرمای سوزان شبه جزیره عربستان آب خنک و گوارا می باشد که در " مجموعه آیات وعده و عید بهشت در بند 1 به تعداد 32 سوره و 42 آیه از نهرها و آب زلال و خنک" از آنها پیشتر صحبت نمودیم. بالطبع بدترین مجازات بر اساس ساختار زیست محیطی خشک و کویری برای قوم عرب- نبود آب و یا کمبود ، آلوده، کثیف و جوشان بودن آن بوده است.
تمام آیات اشاره شده از مشخصات داخل دوزخ و پوشانیدن لباس و موادغذائی و آشامیدنی سوزان همگی با شرایط و جغرافیای عربستان سازگاری خاصی دارند. شاید اگر این آیین در نیمکره شمالی کره زمین بر مردمانی در آنجا عرضه میگردید آنگاه تمرکز اصلی بر سرما، برف و یخ و تگرگهای آسمانی برای مجازات مردگان جهنمی می بود. مخاطبین رهبر اسلام قوم گرسنه عرب و قبائل بادیه نشین بودند. او بمدت 13 سال در مکه که دارای مردمانی شهرنشین بودند تبلیغ آیین خود را نمود ولی توفیقی بجز فرار با یار و رفیق غار خود یعنی ابوبکر حاصل ننمود. آیا تا بحال تاریخنگاران اسلامی ما بدین نکات پرداخته اند که شاید همین این قبیل تناقضات بارز وی در مفاد آیات قرآنی مردمان شهر نشین و با فرهنگ مکه را از وی دور می ساخت. بعدها و در دوران هجرت در مدینه هم آنچه به بقاء او کمک نمود آیات قتال و غنائم و جهاد بوند که تامین کننده روحیات خشم ورزی اعراب طماع و گرسنه با سابقه هشت ماه از سال در کشتن یکدیگر بود. مثلث سه گانه آیات جنت - دوزخ - قتال عامل اصلی ترویج و گسترش اسلام در داخل و خارج عربستان بوده است.
آیین اسلام بدون این سه مقوله هیچگاه نمی توانست در دل شبه جزیره عربستان پا بگیرد. هر سه مقوله نشات گرفته از جغرافیای فقیر و خشک و روحیه خشونت زای تازیان بوده است. امروزه برای انسان مدنی قرن 21 که پایبند بر شعور انسانی و اخلاقی است این قبیل مفاد و قول و قرارهای دنیوی و مادی به هیچ وجه نمی تواند اندیشه معنوی کسی را تامین نماید.
ادامه دارد...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر