احکام و آیین شرع اسلام، قوانینی بدوی و بجا مانده از دوران بربریت در قرن حاضر
4- طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات در بحث مجموعه آیات الهی الله در باب احکام و شرع آیین اسلام.
جمع کل: 30 سوره و 167 آیه،
4-1 آیات ذبح شرعی و حلال و حرام و تناول طعام و حیوانات و نوشیدن الکل:
بقره(168- 172-173- 219) نساء (43) مائده (1تا 5- 87-88- 94تا 96) انعام (119- 121- 141تا 146) اعراف (31) نحل (5 تا 8- 14- 66 تا 68- 115- 118) حج (34) = 7 سوره و34 آیه.
این بحث مشتمل بر 2 زیر مجموعه است:
4-1-1 آیاتی برای شرب و خم وقمار:4 سوره و 5 آیه.
4-1-2 آیاتی برای نجس یا پاک بودن سگ:1 سوره و 1 آیه.
آیات ذبح شرعی در بندهای زیر مورد بررسی قرار می گیرد:
- آیه برای حرام بودن گوشت خوک: بقره (173) مائده(3) انعام (145) نحل (115) = 4 سوره و 4 آیه.
- آیه برای گفتن بسم الله به هنگام صید: مائده(4)
- آیه برای ذبح شرعی و گفتن بسم الله به هنگام سربریدن: بقره(173) مائده (3- 121- 145) انعام (121- 145) نحل (115- 118) = 4 سوره و 8 آیه.
- آیه برای حرام شدن هر حیوان ناخن دار مانند طیور و غیره و پیه گوسفند و گاو بر جهودان بعلت ستمی که کردند ما بدین حکم آنها را مجازات کردیم! : انعام(146)
این نوع نگرش بسیار ابتدایی انسان به خالق خود و به شدت پایین آوردن شان و منزلت آفریدگار خود ناشی از اندیشه خود خدا بینی می باشد. این آیه مثل مابقی آیات تناول طعام بر گرفته از همان بینش خاخام های قوم یهود در تورات است که در احکام اسلامی فقط بحث ذبح شرعی و گفتن بسم الله به آن مجموعه قوانین تورات اضافه گردیده است.
- آیه معروف بخورید و بیاشامید ولا تسرفو: اعراف (31)
- نحل(8) و اسب و استر و حمار را برای سواری و تجمل شما مسخر شما گردانید و چیز دیگری هم که شما هنوز نمی دانید برای سواری شما خواهد" آفرید"( شاید غرض ترن و اتومبیل و طیاره و غیره باشد).
توجه: پرانتز در آیه فوق از مترجم قرآن است ظاهراً الله نیاز به چنین کمک های در ترجمه آیات قران دارد!
در این آیه مترجم قرآن ( استاد الهی قمشه ای ) اسب و استر و حمار را در کنار ترن و اتومبیل و طیاره که همگی به لحاظ کمی عامل ترانسپورت و حمل و نقل افراد بشری می باشند را در یک مقوله جا داده است. ولی آنچه که در کلمه آخر آیه می آید این است "آفرید" که این ابزارهای جدید( ترن- اتومبیل- طیاره)" آفریدنی" بوسیله خالقی که اسب و استر و حمار را" آفریده" است- قابل" آفریدن" نمی باشند بلکه اختراع بشر بوسیله علم و علوم عقلی و زمینی می باشند.
تمام دست آورد ها و اختراعات بشری در رسیدن به مدنیت و فردا های روشن برای نسل های آتی ناشی از علوم عقلی آدمیان دانش آموخته است که همگی هم بعلت باز بودن کانالهای اندیشه علمی و آزادی مطالعات خود در کشورهای غربی بوده است. همین طیاره فوق که قرار بوده بر اساس تفسیر داخل پرانتز آیه نحل(8) بوسیله الله مدینه" آفریده" بگردد و حاجیان و زواران حج عمره و تمتع ما را به طواف حرم کعبه انتقال بدهد- محصول همین کافرین دارالحرب است وگرنه زیارت خانه خدا با همان اسب و استر و حماری که الله برای سواری و تجمل ما مسخر گردانیده است هنوز امکان پذیر بود.
ادامه دارد...
4- طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات در بحث مجموعه آیات الهی الله در باب احکام و شرع آیین اسلام.
جمع کل: 30 سوره و 167 آیه،
4-1 آیات ذبح شرعی و حلال و حرام و تناول طعام و حیوانات و نوشیدن الکل:
بقره(168- 172-173- 219) نساء (43) مائده (1تا 5- 87-88- 94تا 96) انعام (119- 121- 141تا 146) اعراف (31) نحل (5 تا 8- 14- 66 تا 68- 115- 118) حج (34) = 7 سوره و34 آیه.
این بحث مشتمل بر 2 زیر مجموعه است:
4-1-1 آیاتی برای شرب و خم وقمار:4 سوره و 5 آیه.
4-1-2 آیاتی برای نجس یا پاک بودن سگ:1 سوره و 1 آیه.
آیات ذبح شرعی در بندهای زیر مورد بررسی قرار می گیرد:
- آیه برای حرام بودن گوشت خوک: بقره (173) مائده(3) انعام (145) نحل (115) = 4 سوره و 4 آیه.
- آیه برای گفتن بسم الله به هنگام صید: مائده(4)
- آیه برای ذبح شرعی و گفتن بسم الله به هنگام سربریدن: بقره(173) مائده (3- 121- 145) انعام (121- 145) نحل (115- 118) = 4 سوره و 8 آیه.
- آیه برای حرام شدن هر حیوان ناخن دار مانند طیور و غیره و پیه گوسفند و گاو بر جهودان بعلت ستمی که کردند ما بدین حکم آنها را مجازات کردیم! : انعام(146)
این نوع نگرش بسیار ابتدایی انسان به خالق خود و به شدت پایین آوردن شان و منزلت آفریدگار خود ناشی از اندیشه خود خدا بینی می باشد. این آیه مثل مابقی آیات تناول طعام بر گرفته از همان بینش خاخام های قوم یهود در تورات است که در احکام اسلامی فقط بحث ذبح شرعی و گفتن بسم الله به آن مجموعه قوانین تورات اضافه گردیده است.
- آیه معروف بخورید و بیاشامید ولا تسرفو: اعراف (31)
- نحل(8) و اسب و استر و حمار را برای سواری و تجمل شما مسخر شما گردانید و چیز دیگری هم که شما هنوز نمی دانید برای سواری شما خواهد" آفرید"( شاید غرض ترن و اتومبیل و طیاره و غیره باشد).
توجه: پرانتز در آیه فوق از مترجم قرآن است ظاهراً الله نیاز به چنین کمک های در ترجمه آیات قران دارد!
در این آیه مترجم قرآن ( استاد الهی قمشه ای ) اسب و استر و حمار را در کنار ترن و اتومبیل و طیاره که همگی به لحاظ کمی عامل ترانسپورت و حمل و نقل افراد بشری می باشند را در یک مقوله جا داده است. ولی آنچه که در کلمه آخر آیه می آید این است "آفرید" که این ابزارهای جدید( ترن- اتومبیل- طیاره)" آفریدنی" بوسیله خالقی که اسب و استر و حمار را" آفریده" است- قابل" آفریدن" نمی باشند بلکه اختراع بشر بوسیله علم و علوم عقلی و زمینی می باشند.
تمام دست آورد ها و اختراعات بشری در رسیدن به مدنیت و فردا های روشن برای نسل های آتی ناشی از علوم عقلی آدمیان دانش آموخته است که همگی هم بعلت باز بودن کانالهای اندیشه علمی و آزادی مطالعات خود در کشورهای غربی بوده است. همین طیاره فوق که قرار بوده بر اساس تفسیر داخل پرانتز آیه نحل(8) بوسیله الله مدینه" آفریده" بگردد و حاجیان و زواران حج عمره و تمتع ما را به طواف حرم کعبه انتقال بدهد- محصول همین کافرین دارالحرب است وگرنه زیارت خانه خدا با همان اسب و استر و حماری که الله برای سواری و تجمل ما مسخر گردانیده است هنوز امکان پذیر بود.
ادامه دارد...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر