- طبقه بندی آیات قرآن بر اساس موضوعات در بحث مجموعه آیات تهدید و وحشت و عذاب و قیامت و دوزخ
جمع کل: 92 سوره و 950 آیه
19- آیات عذاب همیشگی و مادالعمر برای جهنمیان:19 سوره و 24 آیه.
بقره(39- 162) آل عمران(88- 116) نسا(14) مائده(37) توبه(63- 68) اعراف(36) یونس(52) هود(106) نحل (29) سجده(20) احزاب(65) فاطر(36) صافات(9- 68) زمر(72) زخرف(77) تغابن(10) النبا(23) الغاشیه(4) البینیته(6) الاعلی(13).
- بقره(39) در آتش دوزخ همیشه معذب خواهند بود.
- بقره(162) همیشه در جهنم به عذاب و شکنجه اند نه بر آنان تخفیف عذاب دهند و نه به نظر رحمت بنگرند.
- آل عمران(88)بر آنها عذاب خدا تخفیف نیاید.
- نسا(14) او را به اتشی در افکند که همیشه در آن معذب است.
- یونس(52)آنگاه به ستمکاران گویند بچشید عذاب ابدی را.
- هود(106) اما اهل شقاوت همه را در آتش دوزخ تا آسمان و زمین باقی است مخلدند.
- نحل(29) پس فرشتگان خطاب کنند از هر در به دوزخ داخل شوید که آنجا همیشه معذب خواهید بود.
در تمامی این 92 سوره و 950 آیات تهدید و وحشت و عذاب در عالم قیامت ما حتی یک آیه در خصوص خیانتکاران به موازین و اصول اخلاقی آدمیان ندیدیم!
آیه برای دولتمردان خائن به رعیت و مردم و ملت ندیدیم!
آیه ای برای قانونگذاران فاقد صلاحیت و نقض کنندگان حقوق بشر و آدمی ندیدیم!
گویا این نکات در صدر اسلام و شبه جزیره عربستان نکاتی قابل توجه نبوده است!
البته که مدنیت و جامعیتی در بین اعراب موجود نبوده است تا بدین موارد فکر بنمایند. اگر به مفاد بعضی از آیات قرآنی در مجموعه آیات توصیف و تشریح قرآن بپردازیم خواهیم دید که خود قرآن در این باره ادعاهای زیادی در آیات متعددی را دارد که به چندی از آن آیات نگاه مینماییم.
اعراف(52)کتابی فرستادیم که در آن هر چیز را بر اساس علم و دانش تفضیل دادیم.
نحل(44) قرآن را که جامعترین کتاب الهی است.
البینته(3) که در آن کتب نامه های حقیقت و راستی نگهبان سنت عدل الهی منظور است.
فصلت(44) کتابی مفصل و روشن.
می بینیم که قرآن خود را کامل و جامع معرفی می کند و در احزاب(40) بینانگذار آیین سیاسی اسلام خود را خاتم الانبیا و آخرین پیامبر بر می شمارد.
بالطبع خواننده جستجوگر علم و دانش در اعراف(52) و جامع در نحل(44) و نامه های حقیقت در البینته(3) و روشن و مفصل بودن در فصلت(44) این توقع را دارد که این حجم گسترده 6236 آیه و 114 سوره به اصول و موازینی بپردازد که مطابقت با احزاب(40) و خاتم الانبیا بودن این دین در صده ها و نسلهای آتی جوابگوی مسائل و معظلات آنان را بنماید.
نبود حتی یک آیه در باب اشتغال - قانون کار- کارگر- کارفرما- کشاورزی- آبیاری- دامداری- زن و مادر و کودک و جوانان در جامعه خود مغایرت واضحی با آیات فوق را دارد که از علم و دانش و جامع بودن و ابدی بودن قرآن حرف میزند!
در این حجم گسترده 92 سوره و 950 آیه به ایجاد ترس روانی پرداختن و از اشاره و تاکید بر ناقضین اصول اخلاقی بحث ننمودن خود ناشی از عدم توجه این راه و روش دینی و اسلام به اخلاق است. مگر نه اینکه هدف و منظور ادیان اخلاق نیک است! پس چرا خلافکاران اخلاقی در این حجم گسترده آیات وحشت و قیامت که حدودا یک ششم حجم کلی قرآن را در بر می گیرند حتی یک آیه هم ندارند؟
تمام آیات قرآنی برای شخص مومن و یا کافر و منافق و مرتد است،
آیه ای برای انسان و انسانیت و فقط انسان نمی بینیم. انسان را بصورت مومن شناسایی می کند و ارزش و واحد شناسایی آدمی فقط مومن بودن و یا مومن نبودن او می داند!
ایمان و تقوا مشخصه اصلی شخص مومن است. تبعیت از آیات قتال و گردن زدن دگراندیشان نمونه ای از بالا بودن ایمان و تقوا محسوب بوده است!کشتارهای فجیع در تجاوز به ایران باستان نمونه ای از این تقوا بوده است!آیین سیاسی اسلام قطع گردن مخالفین خود را فضیلت و امیتاز می شناسد!
افرادی که حاضر به گفتن یک تشهد شفاهی نشده اند باید نیست و نابود بشوند. این کجایش فضیلت است؟
اسلام سابقه ای فقط 1500 سال را دارد در صورتیکه انسانیت و آدمیت سابقه بسیار فراتر از آن را دارند.
مگر کوروش کبیر با اعلام بخشش و روحیه مدارای خود که در آیین یهود لقب پیامبر را گرفته است مومن و با ایمان و مسلمان بود؟
مگر این همه انسانهای شریف که در دنیای فعلی ما زندگی می کنند که عامل ابداعات و اختراعات و نوآوریهای بشری هستند که تمام ساکنین چهار گوشه زمین را در بر گرفته است مومن و مسلمان هستند؟
کل آیات وحشت و عذاب با 950 آیه در تضاد و تناقض اساسی با آیات تقدیرگرای و 238 آیه آن قرار می گیرد.
این یک نوع اهانت و تحقیر آفریدگار است که عامل و بانی همه چیز را در او بخواهید ببینید و اراده و قوه تحرک ذهنی آدمیان همه در قبال قدرت و خواسته او باشد و بعد در عالم قیامت شما را به عذاب دائم و همیشگی مجازات نماید. این اوج اندیشه دینی آدمی در ساخت و پرداخت ناقض و دانش ضعیف خود از آفریدگار خود است. براستی که ادیان توحیدی اوج تحقیر عالم و آفرینش می باشند.
نتیجه اخلاقی و آموزشی این قبیل آیات چه می تواند باشد؟
اگر باردهی عقلی و مثبتی در این گونه آیات موجود بود آیا در خلال این 1500 سال ما نمی بایست نتایج آنرا ببینیم؟
چرا این 55 کشور اسلامی معتقد با این کتاب و روش دینی جز نامطلوبترین کشورهای قابل سکونت می باشند که تنها دست آورد آنان رهبران نالایق و مردمانی فراری و گریزان از خاک و دیار خود می باشند؟
آیات وحشت و دوزخ هم برای ایجاد اتحاد و وحدت بین قبائل عرب آمده است. تنها راه یکدست نمودن آنان همین شیوه بوده است که رهبر اسلام برگزیده است. نباید فراموش نمود که مخاطبین این آیات قوم عرب بودند که فاقد ابتدائی ترین شعور و اندیشه اجتماعی بودند.
آیات وحشت و دوزخ در کنار آیات بهشت و آیات قتال و جهاد امروزه صلح و آسایش جهانی را بهم زده است.
مسلمان تندروی فاقد اندیشه برای اهتراز از این خشم و خشونت و رسیدن بر اوهام حوری و شراب در جنت خواسته و یا ناخواسته با تیعیت از آیات قتال، جهنم و کشتارگاهی برای دیگران ایجاد کرده اند.
در بخش چهارم از طبقه بندی آیات قران بر اساس موضوعات به مفاد آیات احکام و قتال و جهاد و ضلع سوم مثلث خشونت زای قرآن خواهیم پرداخت.
ادامه دارد...
جمع کل: 92 سوره و 950 آیه
19- آیات عذاب همیشگی و مادالعمر برای جهنمیان:19 سوره و 24 آیه.
بقره(39- 162) آل عمران(88- 116) نسا(14) مائده(37) توبه(63- 68) اعراف(36) یونس(52) هود(106) نحل (29) سجده(20) احزاب(65) فاطر(36) صافات(9- 68) زمر(72) زخرف(77) تغابن(10) النبا(23) الغاشیه(4) البینیته(6) الاعلی(13).
- بقره(39) در آتش دوزخ همیشه معذب خواهند بود.
- بقره(162) همیشه در جهنم به عذاب و شکنجه اند نه بر آنان تخفیف عذاب دهند و نه به نظر رحمت بنگرند.
- آل عمران(88)بر آنها عذاب خدا تخفیف نیاید.
- نسا(14) او را به اتشی در افکند که همیشه در آن معذب است.
- یونس(52)آنگاه به ستمکاران گویند بچشید عذاب ابدی را.
- هود(106) اما اهل شقاوت همه را در آتش دوزخ تا آسمان و زمین باقی است مخلدند.
- نحل(29) پس فرشتگان خطاب کنند از هر در به دوزخ داخل شوید که آنجا همیشه معذب خواهید بود.
در تمامی این 92 سوره و 950 آیات تهدید و وحشت و عذاب در عالم قیامت ما حتی یک آیه در خصوص خیانتکاران به موازین و اصول اخلاقی آدمیان ندیدیم!
آیه برای دولتمردان خائن به رعیت و مردم و ملت ندیدیم!
آیه ای برای قانونگذاران فاقد صلاحیت و نقض کنندگان حقوق بشر و آدمی ندیدیم!
گویا این نکات در صدر اسلام و شبه جزیره عربستان نکاتی قابل توجه نبوده است!
البته که مدنیت و جامعیتی در بین اعراب موجود نبوده است تا بدین موارد فکر بنمایند. اگر به مفاد بعضی از آیات قرآنی در مجموعه آیات توصیف و تشریح قرآن بپردازیم خواهیم دید که خود قرآن در این باره ادعاهای زیادی در آیات متعددی را دارد که به چندی از آن آیات نگاه مینماییم.
اعراف(52)کتابی فرستادیم که در آن هر چیز را بر اساس علم و دانش تفضیل دادیم.
نحل(44) قرآن را که جامعترین کتاب الهی است.
البینته(3) که در آن کتب نامه های حقیقت و راستی نگهبان سنت عدل الهی منظور است.
فصلت(44) کتابی مفصل و روشن.
می بینیم که قرآن خود را کامل و جامع معرفی می کند و در احزاب(40) بینانگذار آیین سیاسی اسلام خود را خاتم الانبیا و آخرین پیامبر بر می شمارد.
بالطبع خواننده جستجوگر علم و دانش در اعراف(52) و جامع در نحل(44) و نامه های حقیقت در البینته(3) و روشن و مفصل بودن در فصلت(44) این توقع را دارد که این حجم گسترده 6236 آیه و 114 سوره به اصول و موازینی بپردازد که مطابقت با احزاب(40) و خاتم الانبیا بودن این دین در صده ها و نسلهای آتی جوابگوی مسائل و معظلات آنان را بنماید.
نبود حتی یک آیه در باب اشتغال - قانون کار- کارگر- کارفرما- کشاورزی- آبیاری- دامداری- زن و مادر و کودک و جوانان در جامعه خود مغایرت واضحی با آیات فوق را دارد که از علم و دانش و جامع بودن و ابدی بودن قرآن حرف میزند!
در این حجم گسترده 92 سوره و 950 آیه به ایجاد ترس روانی پرداختن و از اشاره و تاکید بر ناقضین اصول اخلاقی بحث ننمودن خود ناشی از عدم توجه این راه و روش دینی و اسلام به اخلاق است. مگر نه اینکه هدف و منظور ادیان اخلاق نیک است! پس چرا خلافکاران اخلاقی در این حجم گسترده آیات وحشت و قیامت که حدودا یک ششم حجم کلی قرآن را در بر می گیرند حتی یک آیه هم ندارند؟
تمام آیات قرآنی برای شخص مومن و یا کافر و منافق و مرتد است،
آیه ای برای انسان و انسانیت و فقط انسان نمی بینیم. انسان را بصورت مومن شناسایی می کند و ارزش و واحد شناسایی آدمی فقط مومن بودن و یا مومن نبودن او می داند!
ایمان و تقوا مشخصه اصلی شخص مومن است. تبعیت از آیات قتال و گردن زدن دگراندیشان نمونه ای از بالا بودن ایمان و تقوا محسوب بوده است!کشتارهای فجیع در تجاوز به ایران باستان نمونه ای از این تقوا بوده است!آیین سیاسی اسلام قطع گردن مخالفین خود را فضیلت و امیتاز می شناسد!
افرادی که حاضر به گفتن یک تشهد شفاهی نشده اند باید نیست و نابود بشوند. این کجایش فضیلت است؟
اسلام سابقه ای فقط 1500 سال را دارد در صورتیکه انسانیت و آدمیت سابقه بسیار فراتر از آن را دارند.
مگر کوروش کبیر با اعلام بخشش و روحیه مدارای خود که در آیین یهود لقب پیامبر را گرفته است مومن و با ایمان و مسلمان بود؟
مگر این همه انسانهای شریف که در دنیای فعلی ما زندگی می کنند که عامل ابداعات و اختراعات و نوآوریهای بشری هستند که تمام ساکنین چهار گوشه زمین را در بر گرفته است مومن و مسلمان هستند؟
کل آیات وحشت و عذاب با 950 آیه در تضاد و تناقض اساسی با آیات تقدیرگرای و 238 آیه آن قرار می گیرد.
این یک نوع اهانت و تحقیر آفریدگار است که عامل و بانی همه چیز را در او بخواهید ببینید و اراده و قوه تحرک ذهنی آدمیان همه در قبال قدرت و خواسته او باشد و بعد در عالم قیامت شما را به عذاب دائم و همیشگی مجازات نماید. این اوج اندیشه دینی آدمی در ساخت و پرداخت ناقض و دانش ضعیف خود از آفریدگار خود است. براستی که ادیان توحیدی اوج تحقیر عالم و آفرینش می باشند.
نتیجه اخلاقی و آموزشی این قبیل آیات چه می تواند باشد؟
اگر باردهی عقلی و مثبتی در این گونه آیات موجود بود آیا در خلال این 1500 سال ما نمی بایست نتایج آنرا ببینیم؟
چرا این 55 کشور اسلامی معتقد با این کتاب و روش دینی جز نامطلوبترین کشورهای قابل سکونت می باشند که تنها دست آورد آنان رهبران نالایق و مردمانی فراری و گریزان از خاک و دیار خود می باشند؟
آیات وحشت و دوزخ هم برای ایجاد اتحاد و وحدت بین قبائل عرب آمده است. تنها راه یکدست نمودن آنان همین شیوه بوده است که رهبر اسلام برگزیده است. نباید فراموش نمود که مخاطبین این آیات قوم عرب بودند که فاقد ابتدائی ترین شعور و اندیشه اجتماعی بودند.
آیات وحشت و دوزخ در کنار آیات بهشت و آیات قتال و جهاد امروزه صلح و آسایش جهانی را بهم زده است.
مسلمان تندروی فاقد اندیشه برای اهتراز از این خشم و خشونت و رسیدن بر اوهام حوری و شراب در جنت خواسته و یا ناخواسته با تیعیت از آیات قتال، جهنم و کشتارگاهی برای دیگران ایجاد کرده اند.
در بخش چهارم از طبقه بندی آیات قران بر اساس موضوعات به مفاد آیات احکام و قتال و جهاد و ضلع سوم مثلث خشونت زای قرآن خواهیم پرداخت.
ادامه دارد...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر